Atradius Collections wordt shirtsponsor van de Nederlandse nationale basketbalteams

Basketball is de snelst groeiende sport in Nederland en uiteraard is de Nederlandse Basketball Bond (NBB) er alles aan gelegen om die trend door te zetten. Op sportief gebied gaat het basketball voor de wind. Op recente EK’s en WK’s werden in totaal 11 elf medailles behaald.

Als shirtsponsor wordt Atradius Collections bij zowel de vrouwen als de mannen zichtbaar bij de 5 tegen 5 en 3x3 Orange Lions. De NBB stelt daarvoor de rugpositie op de shirts beschikbaar. Atradius Collections is er trots op dat zij met dit partnership een bijdrage mag leveren aan de verdere professionalisering van de basketbalsport.

Douglas Voeten, Head of Global Marketing bij Atradius Collections: "We zien veel paralellen tussen het basketball en de kernwaarden van Atradius Collections: teamwork, flexibiliteit en ambitie. Dat maakt deze samenwerking voor ons een perfecte match. En wij rebounden natuurlijk al jaren onbetaalde facturen. Daarnaast starten we de sponsoring op een top moment. De Olympische spelen staan voor de deur en beide 3x3 teams maken goede kans om zich te kwalificeren. Het geeft ons team en onze klanten een positieve buzz om onderdeel te zijn van deze reis naar Parijs."

Maarten Hoffer, Algemeen Directeur bij de Nederlandse Basketball Bond: "Met de stormachtige groei die wij doormaken worden we ook steeds aantrekkelijker voor partijen als Atradius Collections: partners die de kracht van basketball inzien en ons willen helpen onze dromen en ambities te realiseren, in de breedte én in de topsport. Zonder investeringen immers geen groei. We hebben de ambitie een sport te zijn waar elke Nederlander, op welke manier dan ook, bij betrokken wil zijn. Om daar te komen hebben we partners nodig die in ons geloven. Die ons supporten en tegelijk uitdagen om beter te worden. Atradius Collections is zo’n partner."

Douglas Voeten: "Naast de Olympische doelen is het voor ons een ideaal partnership omdat alle Orange Lions-teams internationaal spelen, waardoor we ook in andere landen extra exposure kunnen genereren rondom ons merk. Kortom: we zijn helemaal Ready to roar together."

Beeld: Maarten Hoffer (links) overhandigt tijdens een interland een wedstrijdshirt aan Martijn Brouwer, Commercieel Directeur bij Atradius Collections

www.atradius.nl

www.basketball.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.