Arjan Pomper gaat weer weg bij NMO; topfunctie elders

Arjan Pomper vertrekt per 1 juli 2025 bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO), waar hij in november 2024 tot algemeen directeur werd benoemd. Hij volgde Ton Schoonderbeek, die in februari 2025 vertrok.

Hij meldt dat hij een unieke andere topfunctie elders gaat bekleden en die kans wil benutten. Kort na de start van zijn huidige functie kreeg hij die positie aangeboden.Welke functie het betreft, is nog onbekend.

Ook hoe de NMO-organisatie geleid zal worden na het vertrek van Arjan Pomper is onduidelijk. Wel blijft Patricia Sonius-Kruiniger actief in de directie als directeur onderzoek.

Het 10-koppige bestuur van NMO onder voorzitterschap van Jacques Kuyff zal moeten besluiten wie Arjan Pomper zal opvolgen. Charelle Akihary-Lammers, directeur publiek & marketing bij de NPO, is daarbij als NMO-bestuurslid naar voren geschoven als woordvoerster in deze kwestie.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NMO Online start fase 2 online marktonderzoek met globals

08-05-2025 | 10:47:00
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de tweede fase van NMO Online gelanceerd. Met deze  uitbreiding biedt NMO volgens eigen zeggen een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland

NMO Luistercijfers april 2025: Qmusic wint opnieuw

08-05-2025 | 10:28:03
Marketing Report heeft de april 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers

Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven

11-04-2025 | 08:51:00
Marketing Report heeft de maart 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat

NMO publiceert Mediatrends 2024

11-03-2025 | 16:16:00
Dit rapport biedt inzicht in het bezit en gebruik van media-apparaten en vormt de basis voor doelgroepbepaling in de NMO-bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en online gebruik.

NMO Luisteronderzoek februari 2025: Qmusic en Joe doen het goed

07-03-2025 | 00:40:00
Marketing Report heeft de februari 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic en Joe het zeer goed doen, terwijl Radio 538 en Radio 10 van Talpa Network vergeleken met januari 2025 matig scoren
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.