ANP en Belga starten gezamenlijke beeldbank

De persbureaus ANP en Belga brengen hun beeldarchieven samen in één organisatie. Daarmee ontstaat vanaf het najaar van 2026 een van de grootste beeldbanken van Europa. Klanten krijgen toegang tot de volledige collecties van ANP Foto en Belgaimage via een gedeeld platform.

De samenwerking zorgt voor een groter aanbod, efficiëntere toegang tot beeldmateriaal en verbeterde service. Beide merken behouden hun redactionele onafhankelijkheid, terwijl de technische infrastructuur wordt samengevoegd in één centrale database. De websites van ANP Foto en Belgaimage blijven apart bestaan.

Toegang tot wereldwijde markten

De onderneming krijgt het exclusieve recht om het beeldmateriaal van beide bureaus wereldwijd te exploiteren en optreedt namens de bureaus bij de handhaving van auteursrechten.

Martha Riemsma, CEO van het ANP: "Door onze krachten te bundelen versterken we onze positie in Europa en verbeteren we onze dienstverlening.”

Patrick Lacroix, CEO van Belga: "Dit is een logische én strategische stap vooruit, waarmee we een krachtig en betrouwbaar platform creëren voor onze klanten in de Benelux.”

Innovatie en schaalvoordeel

De samenwerking levert schaalvoordelen op in techniek, onderhoud en doorontwikkeling. Hierdoor ontstaat ruimte voor extra investeringen in innovatie en klantgerichtheid.

De organisatie krijgt vestigingen in Den Haag en Brussel en wordt een van de grootste spelers in de Europese markt voor beeldmateriaal.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.