AndAgencyAmsterdam aan de slag voor datingplatform Lexa

Datingplatform Lexa heeft na een pitch AndAgencyAmsterdam aangesteld als strategisch PR- en influencer marketingpartner in Nederland. De samenwerking maakt deel uit van de herpositionering van Lexa als datingapp die millennials ondersteunt in hun zoektocht naar liefde. De eerste campagne gaat deze week live op diverse socialmediakanalen.

Het jaarplan van Lexa richt zich op het doorbreken van datingclichés en het stimuleren van oprechte, menselijke connecties. De campagnes zijn bedoeld voor singles tussen de 23 en 44 jaar en moeten bijdragen aan zichtbaarheid, betrokkenheid en groei van het aantal actieve gebruikers.

Gerichte merkactivaties voor groei en zichtbaarheid

AndAgencyAmsterdam won de pitch eind vorig jaar met een strategisch en creatief plan dat aansluit bij de koers van Lexa. Het bureau ontwikkelt en coördineert het hele jaar door PR-, influencer- en media-activiteiten, waaronder podcasts en campagnes met creators. De nadruk ligt op zichtbaarheid, deelbaarheid en merkbeleving via earned en social media.

Damien Mollers, Senior Marketing Manager Multi-Market bij Lexa (Meetic): "In een markt waarin algoritmes en oppervlakkigheid de boventoon voeren, kiest Lexa bewust voor een persoonlijke en herkenbare benadering. AndAgencyAmsterdam wist dat perfect te vertalen naar een plan dat impactvol én geloofwaardig is. Samen brengen we de positionering van Lexa tot leven, op een manier die singles helpt zichzelf te zijn en hen te leren om met je hart te daten, niet je (online) checklist."

Sophie van der Schaft, co-CEO AndAgencyAmsterdam: "De kracht van onze samenwerking zit in het doorbreken van het standaardbeeld van online-dating. Door menselijke verhalen en ontmoetingen centraal te zetten, creëren we activaties die niet alleen opvallen, maar ook voelen als een verlengstuk van de doelgroep. Geen algoritmes, maar aansluiting bij beleving en emotie. Wij kijken ernaar uit samen met Lexa singles op een oprechte manier te verbinden met de liefde."

Eerste campagne op TikTok en Meta

De eerste campagne bestaat uit een influencer- en podcastactivatie, ondersteund door betaalde socialcampagnes op Meta en TikTok. De uitingen zijn vanaf deze week zichtbaar op beide platformen.

www.andagency.amsterdam

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Doe de Vluchtelingenwijzer en krijg een gratis Ben & Jerry’s

22-10-2025 | 16:46:00
Ben & Jerry’s, Stichting Vluchteling en Stichting Gelukszoekers werken samen om in aanloop naar de verkiezingen aandacht te vragen voor vluchtelingen

AndAgencyAmsterdam

22-09-2025 | 12:36:00
In een tijd waarin het aantal influencercampagnes groeit, zie ik de rol van influencer management niet als het najagen van zoveel mogelijk samenwerkingen

Britt Hogenhuis: Creativiteit zorgt voor de menselijke connectie

18-09-2025 | 15:02:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Britt Hogenhuis

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

AndAgencyAmsterdam ontwikkelt studentencampagne

25-07-2025 | 13:27:10
De Rijksoverheid is een social-first campagne gestart die jongeren van zestien tot achttien jaar wijst op rijksoverheid.nl/studeren


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.