Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken met programmatic advertentie-inkoop

Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken waarbij adverteerders die gebruik maken van het platform Amanzon DSP toegang krijgen tot de advertentievoorraad van Netflix. Het gaat om de landen waar Netflix een reclameversie aanbiedt: Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Mexico, Canada, Japan, Brazilië, Italië, Duitsland en Australië. Zuid-Korea waar Netflix ook met reclame beschkbaar is, is niet via Amazon Ads beschikbaar. De samenwerking start vanaf het vierde kwartaal 2025.

Nog niet in Nederland

Alhoewel Netflix in Nederland naar schatting een marktaandeel van naar schatting 50 procent heeft, heeft Netflix als enige grote streamingdienst nog geen aankondigingen gedaan voor de introductie van een Nederlandse reclameversie. Amazon is wel op 26 augustus 2025 bij Prime Video gestart met een reclameversie.

Paul Kotas, Senior Vice President van Amazon Ads: "We zijn verheugd om deze samenwerking met Netflix aan te gaan, waardoor merken hun abonnees en uitgebreide bibliotheek met premium content kunnen bereiken met het Amazon DSP. Het is ons doel om adverteerders het giswerk uit handen te nemen door het eenvoudig te maken om al hun tv-planning en -aankopen te beheren met Amazon Ads.”

Amy Reinhard, President of Advertising bij Netflix: "Deze samenwerking met Amazon sluit perfect aan bij ons streven om adverteerders nog meer flexibiliteit te bieden bij hun aankopen, zodat ze hun marketingdoelen kunnen verwezenlijken. Door het Amazon DSP te integreren en in de loop van de tijd nog meer geavanceerde mogelijkheden mogelijk te maken, wordt het eenvoudiger dan ooit om in contact te komen met de wereldwijd betrokken doelgroep van Netflix.”

Amazon DSP (Demand Side Platform) maakt gebruik van AI middels programmatic aankopen, plannen en meten van campagnes voor adverteerders en aanbieders van reclameruimte.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.