Almar Fernhout: Duurzaamheid vraagt om gewoon doen

[Marketing Report Radio] Oprichter van SMYLE over de strijd tegen plastic in de verzorgingsindustrie

Almar Fernhout is founder van SMYLE. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de missie van SMYLE, het succes van duurzame innovatie en het inspireren van grote merken.

SMYLE is een duurzaam verzorgingsmerk dat bekendstaat om zijn tandpastatabletten en plasticvrije producten. Met SMYLE wil Almar Fernhout de verzorgingsindustrie opschudden door te bewijzen dat het wél kan: tandverzorging zonder plastic verpakkingen en microplastics. Wat begon als een ambitieus doel — één miljoen plastic verpakkingen besparen — is inmiddels uitgegroeid tot tien miljoen. Hij combineert activisme met ondernemerschap en werkt samen met creatieve bureaus zoals Fitzroy om zijn boodschap zichtbaar en disruptief in de markt te zetten.

Almar Fernhout: “We maken geen rommel in onze producten, dus ook niet in onze campagnes. Alles wat we doen moet schoon zijn, inhoudelijk én visueel. Van een billboard op het strand tot een tekst in de sneeuw — het laat geen troep achter, maar wél een boodschap. We willen niet alleen opvallen, we willen iets teweegbrengen. Daarom werken we samen met creatieven die dat snappen. Elke campagne moet voelen als een actie waar je niet omheen kunt.”

Luister het interview hier:

Luister de volledige uitzending van 15 april:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Annabelle Klop: Waarom het merk weer centraal moet staan

17-12-2025 | 10:00:25
Ze spraken over de internationale positie van Serviceplan, het ondernemerschap binnen het netwerk en de ambities om in Nederland verder te groeien.

Kim Klaver: PR vraagt om betere tooling en relevantie

17-12-2025 | 09:46:00
Tijdens een uitzending van Marketing Report Radio gaat zij in gesprek met Bas Vlugt over de overname van het bedrijf, de rol van technologie en AI in PR

Willem-Albert Bol: Azerion verbindt merken en publishers

17-12-2025 | 09:39:20
Hij spreekt met Bas Vlugt over de groei van Azerion, de internationale cultuur op het hoofdkantoor en de rol van het bedrijf in het medialandschap

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.