
Albert Heijn viert twintig jaar maaltijdsalade
Albert Heijn markeert deze maand het 20-jarig bestaan van de maaltijdsalade in Nederland. Ter gelegenheid hiervan breidt de supermarkt het assortiment kant-en-klare maaltijden uit, met onder andere de overstap van witte naar volkoren koolhydraten.
De supermarkt introduceerde in 2005 als eerste in Nederland de maaltijdsalade. Sindsdien is het aanbod steeds verder gegroeid. Met de nieuwste aanpassingen wil Albert Heijn inspelen op de toenemende vraag naar gezondere en voedzamere opties.
Meer volkoren en eiwitrijke maaltijden
Het vernieuwde assortiment bestaat uit twintig producten met volkoren koolhydraten. Volgens Albert Heijn is de smaak van deze producten door een testpanel gelijk of beter beoordeeld dan de eerdere varianten. Daarnaast zijn er zes eiwitrijke maaltijden toegevoegd onder het eigen merk AH Protein. Deze zijn bedoeld voor klanten die hun eiwitinname willen verhogen.
Glutenvrije opties herkenbaar op verpakking
Ook voor mensen met een glutenvrij dieet is het aanbod uitgebreid. Twaalf producten binnen het kant-en-klaarassortiment zijn nu glutenvrij en dit wordt duidelijk vermeld op de verpakking.
Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn: "Gemak en het eten van een lekkere maaltijd vol groente kunnen hand in hand gaan. Dit bewijzen we nu al twintig jaar met ons brede assortiment maaltijdsalades. De afgelopen jaren hebben we veel geleerd en keken we continu hoe we gezondere keuzes makkelijker kunnen maken voor onze klanten. Zo zetten we nu producten over van witte naar volkoren koolhydraten. Klanten die minder tijd hebben maar wel zin hebben in een voedzame maaltijd, bieden we daarmee nog meer keuze."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Springbok wint pitch en gaat aan de slag voor WE Fashion
vanHaren groeit door in jubileumjaar met 287 miljoen omzet
Srdan Markov aangesteld als marketing directeur Lidl Nederland
Albert Heijn introduceert digitale hulp Steijn in AH-app
Hans Anders breidt campagne met André van Duin uit
Gepubliceerd door: Laura Heerlien