Airborne produceert AD-podcast De Stiefmoedermoord

Vanaf woensdag 20 september 2023 is De Stiefmoedermoord van het AD te beluisteren. In deze true crime-podcast probeert een Zweedse onderzoeksjournalist te achterhalen of de juiste persoon is veroordeeld voor een moord in huiselijke kring. Deze serie deed in Zweden veel stof doen opwaaien. Door een samenwerking vanuit het Algemeen Dagblad met de nieuwe Podster/Airborne-alliantie is de reeks nu ook in het Nederlands beschikbaar.

In 1986 wordt de 15-jarige Samir veroordeeld tot psychiatrische dwangverpleging, vanwege de moord op zijn stiefmoeder. Nadat hij in eerste instantie de moord heeft bekend, trekt hij anderhalf jaar later zijn bekentenis in: niet hij, maar zijn vader is de dader. Klopt het wat hij zegt? Journalist Anders Johansson van de krant Aftonbladet start een onderzoek dat hij minutieus vastlegt in een podcast. Miljoenen Zweedse luisteraars volgden de ontdekkingen van Johansson op de voet.

Alliantie

Tot voor kort was de podcast alleen in het Zweeds beschikbaar, maar door de alliantie tussen Podster en Airborne is de serie nu ook in het Nederlands te beluisteren. Podster is een Deense start-up die de rechten verwerft van lokale podcast-hits om ze vervolgens internationaal uit te brengen. Daarvoor heeft het voor de Nederlandse markt een alliantie gesloten met audio agency Airborne, dat verantwoordelijk is voor de productie en het afsluiten van lokale overeenkomsten.

Hoogwaardige productie

Daan Hofstee, Manager Podcast DPG Media, waar het Algemeen Dagblad deel van uitmaakt: "Audio en podcasts vormen inmiddels een onmisbare pijler binnen onze redactionele strategie. Door internationale succesvolle podcasts te lokaliseren, kunnen we ons redactionele aanbod sneller uitbouwen met hoogwaardige producties. Voor ons is deze samenwerking met Podster/Airborne dan ook een zeer interessant experiment."

Henriette Høj Gharib, CEO en Co-founder van Podster: "We zijn heel blij dat we samen met Airborne onze entree op de Nederlandse markt kunnen maken. Door hun vakmanschap ligt er nu een show van absolute topkwaliteit."

Marvin Jacobs, Creative Director van Airborne: "Het ontwikkelen van originals is normaal gesproken een intensief en kostbaar proces. Wij zijn blij dat we door deze nieuwe alliantie ineens een enorme bibliotheek aan prachtige shows kunnen aanbieden binnen Nederland. Deze productie is nog maar het begin."

Luister naar De Stiefmoedermoord 

De eerste twee afleveringen van de podcast zijn te beluisteren op alle reguliere podcastplatformen. De rest van de serie is alleen beschikbaar voor abonnees van het AD.

www.airborne.audio

www.dpgmediagroup.com

www.podster.app

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook

Sanne Kanis en Airborne Network lanceren Made in Europe

17-09-2025 | 16:56:00
Wekelijks spreken zij wetenschappers, ondernemers, investeerders en beleidsmakers over de vraag hoe Europa digitaal soeverein kan worden.

Jeroen de Bakker strategisch adviseur Ainigma

15-07-2025 | 15:16:00
Jeroen de Bakker is per 1 jul 2025 aangesteld als strategisch adviseur bij Ainigma. Ainigma is een bouquet consultancybedrijf die door Arne Mosselman is opgericht

Airborne lanceert podcast over werkcultuur

06-05-2025 | 11:22:00
Airborne heeft het podcastformat Het Betere Werk gelanceerd, waarin inclusie op de werkvloer centraal staat.

Airborne ontwikkelt podcast voor Fabrique des Lumières

17-03-2025 | 11:35:42
Om de beleving te verdiepen, heeft Airborne een podcast gemaakt die een korte introductie geeft op de tentoonstelling.

[Column] Marvin Jacobs: De 7 belangrijkste podcast- en audiotrends voor 2025

19-12-2024 | 14:00:28
In dit artikel deelt Marvin Jacobs de zeven belangrijkste trends die de podcast- en audiomarkt in 2025 zullen beïnvloeden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.