Airborne produceert AD-podcast De Stiefmoedermoord

Vanaf woensdag 20 september 2023 is De Stiefmoedermoord van het AD te beluisteren. In deze true crime-podcast probeert een Zweedse onderzoeksjournalist te achterhalen of de juiste persoon is veroordeeld voor een moord in huiselijke kring. Deze serie deed in Zweden veel stof doen opwaaien. Door een samenwerking vanuit het Algemeen Dagblad met de nieuwe Podster/Airborne-alliantie is de reeks nu ook in het Nederlands beschikbaar.

In 1986 wordt de 15-jarige Samir veroordeeld tot psychiatrische dwangverpleging, vanwege de moord op zijn stiefmoeder. Nadat hij in eerste instantie de moord heeft bekend, trekt hij anderhalf jaar later zijn bekentenis in: niet hij, maar zijn vader is de dader. Klopt het wat hij zegt? Journalist Anders Johansson van de krant Aftonbladet start een onderzoek dat hij minutieus vastlegt in een podcast. Miljoenen Zweedse luisteraars volgden de ontdekkingen van Johansson op de voet.

Alliantie

Tot voor kort was de podcast alleen in het Zweeds beschikbaar, maar door de alliantie tussen Podster en Airborne is de serie nu ook in het Nederlands te beluisteren. Podster is een Deense start-up die de rechten verwerft van lokale podcast-hits om ze vervolgens internationaal uit te brengen. Daarvoor heeft het voor de Nederlandse markt een alliantie gesloten met audio agency Airborne, dat verantwoordelijk is voor de productie en het afsluiten van lokale overeenkomsten.

Hoogwaardige productie

Daan Hofstee, Manager Podcast DPG Media, waar het Algemeen Dagblad deel van uitmaakt: "Audio en podcasts vormen inmiddels een onmisbare pijler binnen onze redactionele strategie. Door internationale succesvolle podcasts te lokaliseren, kunnen we ons redactionele aanbod sneller uitbouwen met hoogwaardige producties. Voor ons is deze samenwerking met Podster/Airborne dan ook een zeer interessant experiment."

Henriette Høj Gharib, CEO en Co-founder van Podster: "We zijn heel blij dat we samen met Airborne onze entree op de Nederlandse markt kunnen maken. Door hun vakmanschap ligt er nu een show van absolute topkwaliteit."

Marvin Jacobs, Creative Director van Airborne: "Het ontwikkelen van originals is normaal gesproken een intensief en kostbaar proces. Wij zijn blij dat we door deze nieuwe alliantie ineens een enorme bibliotheek aan prachtige shows kunnen aanbieden binnen Nederland. Deze productie is nog maar het begin."

Luister naar De Stiefmoedermoord 

De eerste twee afleveringen van de podcast zijn te beluisteren op alle reguliere podcastplatformen. De rest van de serie is alleen beschikbaar voor abonnees van het AD.

www.airborne.audio

www.dpgmediagroup.com

www.podster.app

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Airborne maakt podcast voor Joods Cultureel Kwartier

25-09-2025 | 11:09:00
De reeks neemt de gebeurtenissen rond Ajax – Maccabi Tel Aviv in november 2024 als startpunt, waarbij Israëlische fans werden mishandeld en bedreigd

Marvin Jacobs: Is AI-slop de toekomst van podcasting?

24-09-2025 | 10:13:00
Liefdeloze content of een slimme innovatie die laat zien hoe de podcastwereld zich ontwikkelt?

Mediahuis NRC en Airborne ontwikkelen podcastserie Achmea

22-09-2025 | 13:37:00
De reeks richt zich op maatschappelijke thema’s als duurzaamheid en toekomstbestendig werken.

Sanne Kanis en Airborne Network lanceren Made in Europe

17-09-2025 | 16:56:00
Wekelijks spreken zij wetenschappers, ondernemers, investeerders en beleidsmakers over de vraag hoe Europa digitaal soeverein kan worden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

JOE pakt kerststress aan met ludieke themadiners

08-12-2025 | 11:18:00
Uit onderzoek van radiozender JOE komt naar voren dat 1 op de 5 luisteraars stress ervaart over de planning van de feestdagen

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.