Airborne lanceert podcast over werkcultuur

Airborne heeft het podcastformat Het Betere Werk gelanceerd, waarin inclusie op de werkvloer centraal staat. De productie is een samenwerking met Danielle Jiskoot en Sacha Martina van House of Inclusion.

De afleveringen worden opgenomen in de eigen studio van Airborne, direct naast het kantoor. Daarmee is de podcast onderdeel van een bredere strategie om te experimenteren met formats en businessmodellen die door het bureau zelf worden ontwikkeld.

Podcast helpt bij bespreekbaar maken van werkcultuur

Danielle Jiskoot en Sacha Martina, beiden gespecialiseerd in Diversity, Equity & Inclusion (DE&I), zijn de hosts van de podcast. In elke aflevering is een gast te horen die kennis of persoonlijke ervaringen deelt rond het thema werkcultuur. De verhalen moeten luisteraars helpen beter om te gaan met situaties op de werkvloer, vooral bij het herkennen van grensoverschrijdend gedrag.

In de pilotaflevering vertelt Mirjam Admiraal hoe zij ontdekte dat haar mannelijke collega duizend euro per maand meer verdiende, wat zij daaraan heeft gedaan en welk resultaat dat had.

Wekelijkse chatcast met social strategie

Het Betere Werk verschijnt als Airborne Original. Eerder bracht het bureau al GIEP uit, maar deze podcast verschilt doordat het om een wekelijkse serie gaat. Airborne wil op termijn een groter publiek opbouwen, onder meer met behulp van videofragmenten die via social media worden verspreid.

Samenwerking met Intermediair

Voor de distributie werkt Airborne samen met Intermediair, het platform gericht op hoogopgeleide professionals. De volgende stap is het vinden van een sponsor die zich aan de podcast wil verbinden. Daarbij wordt het bereik via Intermediair en moederbedrijf DPG Media als meerwaarde aangeboden.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

John Lin: Hoe Europa kan leren van China's techstrategie

25-07-2025 | 15:14:15
In de aflevering van de podcast Whazzup!? in Media bespreken Roger Verdurmen en René Zeedijk samen met John Lin de snelle technologische opmars van China

VRT mag 91,7 miljoen uit Vlaamse reclamemarkt halen

23-07-2025 | 15:26:00
De VRT mag tot 2030 jaarlijks 91,7 miljoen euro genereren met radioreclame, tv-sponsoring en display alsmede preroll en postrolls bij VOD (VRT Max)

Aragorn Meulendijks: AI wordt groter dan internet

23-07-2025 | 10:58:00
In een aflevering van de podcast Whazzup!? in Media spreken Roger Verdurmen en René Zeedijk met toekomst-historicus Aragorn Meulendijks

Podcastgebruik groeit sterk bij jonge luisteraars

21-07-2025 | 16:54:00
Het gebruik van podcasts blijft stijgen in Nederland. Dat blijkt uit de twaalfde editie van de Markteffect Podcast Monitor

Maaike Aarts: Kia blijft investeren in kwaliteit en innovatie

21-07-2025 | 08:00:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de groei en positionering van het automerk in Nederland. 

 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.