adpaq en OMS starten samenwerking in programmatic audio

Het programmatic advertentieplatform adpaq is een strategisch mediapartnership aangegaan met One Media Sales (OMS). De samenwerking maakt het mogelijk om programmatic campagnes uit te rollen op de radiozenders en digitale audio-inventory van OMS.

Via het platform van adpaq krijgen adverteerders toegang tot onder andere Radio 538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica, 100% NL, SLAM!, en podcasts van Audiohuis, Dag en Nacht Media en Tonny Media.

Toegang tot breed scala aan audiokanalen

Volgens adpaq markeert de samenwerking een belangrijke stap voor de ontwikkeling van programmatic audio in Nederland. Het platform combineert programmatic technologie met AI-gedreven contentcreatie, waarmee merken snel audiospots kunnen genereren en distribueren.

Maarten Duijne, CEO: "We zijn trots op onze samenwerking met One Media Sales als onze eerste mediapartner. Hun premium portfolio geeft ons een krachtige startplek om te laten zien hoe programmatic audio de betrokkenheid van het publiek transformeert. Samen stellen we adverteerders in staat om luisteraars in heel Nederland te bereiken met precisie, schaal en efficiëntie."

AI speelt centrale rol in advertentiecreatie

De technologie van adpaq maakt het mogelijk om het volledige audioproces – van creatie tot distributie – via één platform te beheren. OMS ziet in de samenwerking vooral voordelen voor adverteerders die willen inzetten op datagedreven campagnes.

Joris van der Pol, Algemeen Directeur van OMS: "Onze samenwerking met adpaq opent de deur naar slimmere, gerichtere audioreclame. Programmatic audio is tegenwoordig een essentieel onderdeel van de moderne mediamix, en adpaq stelt onze klanten in staat om datagedreven, impactvolle campagnes in te zetten op de premium kanalen in ons netwerk."

www.adpaq.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Voetbal International en Libelle lanceren podcast

26-06-2025 | 10:40:00
In aanloop naar het EK voetbal voor vrouwen bundelen Voetbal International en Libelle hun krachten in de vijfdelige podcastserie VIBELLE Podcast

[Vacatures] Qmusic zoekt een Marketeer Qmusic & JOE

26-06-2025 | 09:36:00
Qmusic is per direct op zoek naar Marketeer Qmusic & JOE

Interviews Cannes Lions op Marketing Report en Springcast

25-06-2025 | 10:28:59
Vanuit Cannes werden dagelijks interviews uitgezonden met professionals uit de creatieve en marketingwereld.

Radiostation JOE sponsor van PSV

23-06-2025 | 00:14:00
Het landelijke radiostation JOE (van DPG Media) zal per 1 juli 2025 mouwsponsor en official music partner worden van PSV. Daarnaast zal JOE de club actief ondersteunen met muzikale activaties rondom wedstrijden

Slam! blijft in Noord-Holland en Den Haag op FM

19-06-2025 | 19:11:00
Mediahuis Radio heeft een overeenkomst gesloten met Zuidelijke Media Groep (Radio Limburg 97 FM BV) opdat de radiozender vanuit Amsterdam, Alkmaar en Den Haag blijft uitzenden voor Noord-Holland en Den Haag

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.