ADNIGHT 2023: deze bureaus doen mee  

Met exact een maand te gaan zijn de voorbereidingen voor ADNIGHT 2023 in volle gang. Op vrijdag 13 oktober openen Amsterdamse bureaus voor de 6e keer hun deuren om zich te presenteren aan marketeers, vakgenoten en talent. Met ruim 40 deelnemende bureaus belooft het ook dit jaar weer een vol programma te worden.

Nieuwe namen en oudgedienden

De line-up van ADNIGHT 2023 is gevarieerd met een hoop bekende namen, maar ook opkomende agencies.

Denise Willigers, medeoprichter en programmeur: “We zoeken elk jaar naar een interessante balans tussen de oudgedienden en de uitdagers. Het is fantastisch dat we ieder jaar de steun krijgen van gevestigde bureaus als TBWA\NEBOKO, Media.Monks, Dentsu Creative, Wieden+Kennedy, code d’azur en WPP (als collectief). En fijn dat we bureaus na afwezigheid dit jaar weer mogen verwelkomen, zoals Massive Music en Springbok (voorheen deelgenomen als Dawn).”

Tegelijkertijd borrelt het altijd in de Amsterdamse reclamewereld. En ook dit jaar zijn er een hoop nieuwe namen te ontdekken waarmee het brede publiek mee kan kennismaken. Denk aan bureaus als influencer agency New Kith, motion design agency One Size Studio of het geintegreerde media- en reclamebureau Mediaplus & Serviceplan die dit jaar voor het eerst mee doen. Club ACE (onder andere Herc. the agency, Glasnost, Blauw Gras) zet zichzelf dit jaar op de kaart vanuit hun gloednieuwe hub in de Houthavens.

Deelnemende bureaus

&.media group, A bigger circle, Accenture Song, Alfred, AnalogFolk, Boomerang, ACE, code d’azur, Dentsu Creative Amsterdam, DEPT®, Design Bridge, GroupM, INDIE, iO, Kantar, L’AGENCY, Massive Music, Media.Monks, New Kith, Ogilvy Social Lab, ON A DAILY BASIS, One Size Studio Amsterdam, Postoffice, Provoke, Publicis Groupe, Scoville, SKINN BRANDING AGENCY, Springbok, SteamTalmark, Storyboard, SuperHeroes, TBWA\Neboko, Team5PM, The Serviceplan Group, UNI_VERSE STUDIO, Unmuted, VICE, We Are Era, Wenneker, Wieden+Kennedy, Wunderman Thompson.

Talentprogramma WAY IN

Ook het talentprogramma van ADNIGHT, met als doel de drempel naar de reclame-industrie te verlagen, krijgt een vervolg. Het programma wordt door de doelgroep zelf samengesteld tijdens een serie brainstormsessies in samenwerking met talent development agency Phatcamp.

Phatcamp draait jaarlijks meerdere Maatschappelijke Diensttijd Trajecten waarin jongeren tussen de 16 en 30 jaar gestimuleerd worden om zichzelf vrijwillig in te zetten voor een maatschappelijk doel. Deze groep stort zich op het samenstellen van het programma. Het doel is om een beter beeld te krijgen van de industrie om met de juiste bagage het avondprogramma in te stappen. WAY IN wordt gesteund door VIA en talent wordt aangehaakt met behulp van JongeHonden, Ra*w en PlusPlusOne.

ADNIGHT vindt plaats op vrijdag 13 oktober. Het programma met door de bureaus georganiseerde activiteiten wordt in de loop van de komende weken bekendgemaakt.

www.adnight.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

W+K x ADNIGHT | GEDOGEN+Amsterdam Core

08-10-2025 | 08:42:14
Wieden+Kennedy Amsterdam presenteert tijdens ADNIGHT de tentoonstelling GEDOGEN+Amsterdam Core.

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

ADNIGHT start met Marketing Talks voor marketeers

22-09-2025 | 15:47:49
Deze mini-conferentie brengt een reeks presentaties over branding, creativiteit en de samenwerking tussen merken en bureaus.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:08
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.