ACT.agency gaat socialstrategie Museumkaart ontwikkelen

ACT.agency is door Museumkaart geselecteerd voor het ontwikkelen van een socialstrategie en de bijbehorende contentcreatie. Het bureau uit Amsterdam ondersteunt de organisatie in het versterken van de online aanwezigheid en het vergroten van de betrokkenheid onder diverse doelgroepen.

Museumkaart verbindt ruim anderhalf miljoen kaarthouders met meer dan vijfhonderd musea in Nederland. Via social media wil de organisatie beter aansluiten bij de belevingswereld van jongere én oudere doelgroepen. ACT.agency krijgt de verantwoordelijkheid voor zowel de strategie als de dagelijkse contentproductie.

Van strategie tot uitvoering

Kiki Maaskant, Managing Director en Partner bij ACT.agency: "We zijn enorm trots dat Museumkaart voor ons heeft gekozen. Het is een merk met een missie: cultuur toegankelijk maken voor iedereen. We kijken ernaar uit om samen een socialaanpak neer te zetten die relevant, inspirerend en activerend is – en die museumbezoek op een eigentijdse manier tot leven brengt in de tijdlijnen van de doelgroepen."

Martin de Rooij, hoofd marketingcommunicatie bij Museumvereniging & Museumkaart: "We zochten een bureau dat niet alleen begrijpt hoe je impact maakt op social, maar ook onze culturele missie begrijpt en hieraan kan bijdragen. Bij ACT.agency vonden we die combinatie. Hun geïntegreerde aanpak en gevoel voor creativiteit en merkverhaal gaven ons meteen vertrouwen. We kijken uit naar een inspirerende samenwerking én hernieuwde socialkanalen."

www.act.agency

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Danijel Dercksen: ChatGPT dwingt Odido tot ander kanaalspel

19-11-2025 | 14:13:00
Hij spreekt over de technologische verschuivingen die merken raken, hoe ACT.agency daarop inspeelt en waarom ChatGPT het marketinglandschap verandert.

Jeroen de Bakker: AI is de turbo op digitalisering

10-11-2025 | 10:22:00
In deze reeks spreekt Berber Hoekstra, communicatiestrateeg bij ACT, met experts uit de branche om te ontdekken hoe merken AI succesvol kunnen inzetten

Moderne relaties

24-09-2025 | 08:00:00
Moderne relaties maken het leven leuk, maar soms ook niet.

ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:00
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:28
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.