[Column] Sinterklaasboodschap Paul van Kuilenburg (Alfred): Schenk ons de reclame die weer voelt als een cadeautje

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred, pleit voor meer humor in reclame en roept hulp van de Sint in.

Paul van Kuilenburg: "Uit recent onderzoek blijkt dat reclame ons steeds minder weet te vermaken. Humor lijkt uit de gratie. Dit heeft alles te maken met de wens van merken om zich van een maatschappelijk betrokken, betekenisvolle kant te laten zien. Op zich is die wens natuurlijk heel mooi. Maar in het licht van de grote maatschappelijke thema’s, wordt luchtige humor al snel weggezet als iets minderwaardigs.

De vraag is, of dat wel terecht is. Want zou onze gespannen samenleving niet beter gedijen als er wat vaker gelachen wordt? Snakken we na een lange stressvolle dag niet naar iets luchtigs dat de boel weer even lekker relativeert? Oftewel: dient de kunst om mensen aan het lachen te maken op zichzelf niet óók een belangrijk maatschappelijk purpose?

Persoonlijk geloof ik van wel. Daarom deze oproep aan de Sint. Die bewijst immers ook al generaties lang dat zoet zijn en plezier maken uitstekend hand in hand kunnen gaan."

www.alfred.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.