[Interview] Michael van Kerkwijk (De Combinatie van Factoren): Mensen in beweging brengen met slimme creativiteit

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken met Michael van Kerkwijk, mede-eigenaar van De Combinatie van Factoren.

Kun jij De Combinatie Van Factoren introduceren?

De Combinatie van Factoren is een activatiebureau dat merken laat groeien. Niet alleen in omzet en marktaandeel maar ook als het gaat om transformatie en innovatie. Dit doen we door mensen in beweging te brengen met slimme creativiteit gebaseerd op gedragswetenschap.

Wat voor jaar is 2022 voor De Combinatie van Factoren?

Een jaar van transitie en kleur bekennen. We hebben meer impact op de business van onze opdrachtgevers met activaties en communicatie die niet alleen merken laten groeien in termen van omzet en marktaandeel maar die ook bijdragen aan een betere wereld op de lange termijn. Een hele bewuste keuze geweest vorig jaar in onze strategie en aanpak. Waar we dit jaar het succes van zien. En onze opdrachtgevers ook. Met een 8.3 als gemiddelde klantwaardering.

Daarnaast zijn we als bureau meer uit de kast aan het komen. Extraverter aan het worden. Met een hele concrete communicatiekalender.

Proposities bouwen in retail. Wat zijn de internationale trends?

Retailers gaan de plaats van verkoop meer zien als een plaats van fun, entertainment, engagement. Een plek waar je niet alleen koopt. Maar ook consumeert, verblijft, leert, ontspant, ontmoet. Dit als het enige juiste antwoord op de groei van online retail. En ook in de juiste samenhang met online retail. 

Wat kan De Combinatie van Factoren dat andere bureaus niet kunnen?

Klanten helpen in de transitie “beyond growth”. Dus met oog voor de korte termijn doelstellingen werken aan lange termijn duurzame posities voor merken waarbij het niet alleen gaat om marktaandeel en omzetgroei maar ook om waarde toevoegen aan de wereld en de maatschappij waarin we leven.

Het is 2022. Een klant belt. Wat wil deze?

Ontzorgd worden…op alles aspecten van de marketingcommunicatiemix. Dat is niet anders dan de voorgaande jaren, alleen de invulling daarvan verschuift. Naar purpose, naar socialmedia, naar content. Naast de klassieke vraagstukken als bijvoorbeeld copy, campagnes die ook gewoon blijven bestaan.

Is er met zoveel focus op data niet te weinig aandacht voor creatie en merkbouwen?

Zeker niet. Data staat ten dienste daarvan. Slimmer is het woord dat daarbij te binnen schiet.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn verhuisd naar geweldige plek aan 't IJ! En natuurlijk onze 3 nominaties bij de reclamebureau100

www.dcvf.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.