100-jarig EK Retail steunt Prinses Máxima Centrum

EK Retail zet zich in 2025 in voor kinderkankeronderzoek met een internationale liefdadigheidsactie, waaronder steun aan het Prinses Máxima Centrum in Nederland.

EK Retail viert dit jaar het 100-jarig bestaan en grijpt deze mijlpaal aan om iets terug te geven aan de maatschappij. De retailserviceorganisatie, bekend van formules als Intersport, Hubo en Libris/Blz., organiseert een internationale liefdadigheidscampagne om geld in te zamelen voor kinderkankerinstituten in Europa. In Nederland ondersteunt EK Retail het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

Focus op mensen, verbinding en beweging

Gertjo Janssen, chief retail officer bij EK Retail: "Het 100-jarig bestaan verdient uiteraard een viering, maar het betekent veel meer voor ons. Het is een kans om onze lokale ondernemers, leveranciers en medewerkers te verenigen in een gedeelde visie voor de toekomst van lokale retail. We opereren in uitdagende tijden, al jaren, daarom is het goed om te reflecteren. Waar staan we, hoe zijn we hier gekomen, welke ontwikkelingen denken we richting de toekomst te zien? Dat heeft ons tot drie speerpunten gebracht: mensen, verbinding en beweging."

EK Retail organiseert gedurende het jaar verschillende fondsenwervende activiteiten. Zo loopt een team van Intersport mee met de Nijmeegse Vierdaagse om donaties op te halen en deden medewerkers mee aan de 538 Ochtendrun. Daarnaast zal de organisatie aan het eind van het jaar zelf een donatie doen.

Samenwerking met Prinses Máxima Centrum

De samenwerking met het Prinses Máxima Centrum richt zich op het bijdragen aan hun missie: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. EK Retail en het Prinses Máxima Centrum werken al samen en breiden dit partnerschap met de jubileumcampagne verder uit.

Nienke Beek, verantwoordelijk voor corporate partnerships bij de Foundation van het Prinses Máxima Centrum: "Als een kind ernstig ziek is, staat maar één ding voorop: genezen. Samen kunnen we het verschil maken in het leven van kinderen met kanker en hun gezinnen. Daarom zijn we heel blij met dit nieuwe partnership."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Zuiver Group ontwikkelt mediastrategie voor DA

06-11-2025 | 15:17:12
Met deze samenwerking wil de drogisterijketen haar merkcommunicatie verder versterken en haar media-inspanningen toekomstbestendig inrichten.

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

DCVF en Schiphol Media inspireren met Travel Retail Event

03-11-2025 | 12:03:00
De tweede editie van het Travel Retail Event vond plaats in Move Amsterdam. DCVF en Schiphol Media brachten professionals uit marketing, retail en luchtvaart samen

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

Marco Ophof treedt toe tot MT van 100procent

31-10-2025 | 13:33:00
Samen met Rick de Wit en Evelien Schrijver vormt hij het nieuwe leiderschapstrio dat het bureau richting de volgende groeifase leidt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.