100-jarig EK Retail steunt Prinses Máxima Centrum

EK Retail zet zich in 2025 in voor kinderkankeronderzoek met een internationale liefdadigheidsactie, waaronder steun aan het Prinses Máxima Centrum in Nederland.

EK Retail viert dit jaar het 100-jarig bestaan en grijpt deze mijlpaal aan om iets terug te geven aan de maatschappij. De retailserviceorganisatie, bekend van formules als Intersport, Hubo en Libris/Blz., organiseert een internationale liefdadigheidscampagne om geld in te zamelen voor kinderkankerinstituten in Europa. In Nederland ondersteunt EK Retail het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

Focus op mensen, verbinding en beweging

Gertjo Janssen, chief retail officer bij EK Retail: "Het 100-jarig bestaan verdient uiteraard een viering, maar het betekent veel meer voor ons. Het is een kans om onze lokale ondernemers, leveranciers en medewerkers te verenigen in een gedeelde visie voor de toekomst van lokale retail. We opereren in uitdagende tijden, al jaren, daarom is het goed om te reflecteren. Waar staan we, hoe zijn we hier gekomen, welke ontwikkelingen denken we richting de toekomst te zien? Dat heeft ons tot drie speerpunten gebracht: mensen, verbinding en beweging."

EK Retail organiseert gedurende het jaar verschillende fondsenwervende activiteiten. Zo loopt een team van Intersport mee met de Nijmeegse Vierdaagse om donaties op te halen en deden medewerkers mee aan de 538 Ochtendrun. Daarnaast zal de organisatie aan het eind van het jaar zelf een donatie doen.

Samenwerking met Prinses Máxima Centrum

De samenwerking met het Prinses Máxima Centrum richt zich op het bijdragen aan hun missie: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. EK Retail en het Prinses Máxima Centrum werken al samen en breiden dit partnerschap met de jubileumcampagne verder uit.

Nienke Beek, verantwoordelijk voor corporate partnerships bij de Foundation van het Prinses Máxima Centrum: "Als een kind ernstig ziek is, staat maar één ding voorop: genezen. Samen kunnen we het verschil maken in het leven van kinderen met kanker en hun gezinnen. Daarom zijn we heel blij met dit nieuwe partnership."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.

Case: M18% brandlift voor Austria Tourism

13-10-2025 | 09:34:59
Austria Tourism wilde het unieke Lebensgefühl van de Oostenrijkse wintersportgebieden onder de aandacht brengen bij Nederlandse wintersportliefhebbers.

Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

06-10-2025 | 15:15:00
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek.

mJourney lanceert whitepaper over toekomst fysieke retail

03-10-2025 | 10:51:58
Het document laat zien hoe locatie-intelligentie, data en technologie fysieke winkels een strategische rol geven in het medialandschap.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.