Zes winnaars in Margriets 60 boven 60

De winnaars van Margriets 60 boven 60-verkiezing zijn bekend. In de zes categorieën Kunst & Cultuur, Wetenschap & Gezondheidszorg, Media, Bedrijfsleven, Lifestyle & Sport en Politiek & Maatschappij gaan de prijzen naar Simone Kleinsma, Wanda de Kanter, Martine van Os, Mirjam de Blécourt, Marjolijn Rodenburg en Bénédicte Ficq.

Margriets 60 boven 60 is een lijst met vrouwen van 60 jaar en ouder die maatschappelijke impact maken in Nederland. Zij zetten hun ervaring, kennis en expertise in om veranderingen in gang te zetten en banen de weg voor andere vrouwen. De selectie is gemaakt door een adviesraad, waarna lezeressen hun stem konden uitbrengen. Dit jaar kwamen er ruim 15.000 stemmen binnen.

Zestigplusvrouwen met impact

Met de lijst wil Margriet laten zien hoeveel ervaringsdeskundigheid en invloed er schuilt bij zestigplusvrouwen. José Rozenbroek, hoofdredacteur Margriet: "Voor jongeren zijn er talloze talentenlijsten en verkiezingen, terwijl juist de zestigplusvrouwen veel expertise, kennis, ervaring, talent, activisme en wijsheid bezitten. Die vrouwen, bekend of minder bekend, willen wij laten zien."

De adviesraad die de selectie maakte, bestaat uit Janny van der Heijden, journalist en tv-persoonlijkheid (voorzitter), ondernemer Annemarie van Gaal, dijkgraaf Joyce Sylvester, Huri Sahin, burgemeester van Rijswijk, en presentator Natasja Froger. Janny van der Heijden, voorzitter van de adviesraad van Margriets 60 boven 60: "Ik ben enorm verheugd en trots dat we op initiatief van Margriet veel inspirerende zestigplusvrouwen op allerlei gebieden een terechte plek in de spotlights kunnen geven."

Zes winnaars, zes verhalen

De zes winnaars hebben ieder op hun eigen terrein hun sporen verdiend. In de categorie Kunst & Cultuur wordt cabaretière en actrice Simone Kleinsma bekroond, die al jaren een prominente rol speelt in de musical- en theaterwereld. Longarts Wanda de Kanter ontvangt de prijs in de categorie Wetenschap & Gezondheidszorg vanwege haar aanhoudende inzet tegen de tabaksindustrie.

In de categorie Media gaat de prijs naar presentator Martine van Os, al jarenlang een vertrouwd gezicht van Omroep MAX. Strafrechtadvocaat Bénédicte Ficq wordt onderscheiden in de categorie Politiek & Maatschappij; zij geldt als een van de meest invloedrijke vrouwelijke strafpleiters van Nederland. Arbeidsrechtadvocaat Mirjam de Blécourt wint in de categorie Bedrijfsleven en strijdt al jaren voor diversiteit en gelijke behandeling van vrouwen. In de categorie Lifestyle & Sport wordt verpleegkundige hartbewaking Marjolijn Rodenburg onderscheiden voor het ontwerpen van een vrouwelijke reanimatiepop met borsten.

Uitreiking in Rijksmuseum

De zes winnaars van Margriets 60 boven 60 kregen hun prijs uitgereikt in de Bibliotheek van het Rijksmuseum in Amsterdam op woensdagavond 3 december 2025. Tijdens de bijeenkomst zijn ook leden van de adviesraad en vertegenwoordigers van Margriet aanwezig.

Meer informatie over alle genomineerden en de volledige lijst is te vinden op www.margriet.nl/60boven60.

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Ad Alliance: Premium video en SAVOD blijven groeien

23-12-2025 | 19:12:34
Ad Alliance stelt dat er in 2025 een sterke groei was in online videobereik

Kim Koppenol verlaat RTL Nederland/DPG Media

22-12-2025 | 16:35:00
Kim Koppenol verlaat per 1 januari 2026 RTL Nederland (en DPG Media). Zij is daar sinds 1995 werkzaam, sinds 2018 als Director of Communications

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Voorkeursposities op radio verhogen reclameherinnering

19-12-2025 | 09:00:00
Uit recent onderzoek wordt bevestigd dat de eerste twee posities in een reclameblok een positievere impact hebben op reclameherinnering

Leukstetickets.nl boost traffic met Smart Optimization

17-12-2025 | 12:22:00
Leukstetickets.nl wilt het aantal kwalitatieve landingen vanuit display advertising voor ticketverkoop aanzienlijk verhogen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ad Alliance: Premium video en SAVOD blijven groeien

23-12-2025 | 19:12:34
Ad Alliance stelt dat er in 2025 een sterke groei was in online videobereik

Kim Koppenol verlaat RTL Nederland/DPG Media

22-12-2025 | 16:35:00
Kim Koppenol verlaat per 1 januari 2026 RTL Nederland (en DPG Media). Zij is daar sinds 1995 werkzaam, sinds 2018 als Director of Communications

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Voorkeursposities op radio verhogen reclameherinnering

19-12-2025 | 09:00:00
Uit recent onderzoek wordt bevestigd dat de eerste twee posities in een reclameblok een positievere impact hebben op reclameherinnering

Leukstetickets.nl boost traffic met Smart Optimization

17-12-2025 | 12:22:00
Leukstetickets.nl wilt het aantal kwalitatieve landingen vanuit display advertising voor ticketverkoop aanzienlijk verhogen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.