[Vacatures] Zandbeek zoekt een Senior Communicatieadviseur RWS

Zandbeek is per direct op zoek naar een:

Senior Communicatieadviseur RWS

Jij bent een gelouterde communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Zeker als het gaat over omgevingscommunicatie neem jij op elk knooppunt de juiste afslag. Doordat jij je als een vis in het water voelt bij overheidsorganisaties is een beetje kantoorjargon jou ook niet vreemd. Sterker nog, nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om al die kwaliteiten op het hoogste niveau in te zetten.

Over jou

Als senior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat (RWS) krijg je die kans, en mag je aan de slag voor grote infrastructurele projecten.

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieadviseur bij een bureau of bij een overheidsinstantie
  • Een academische of hbo-opleiding
  • 32 tot 40 uur beschikbaar per week 
  • Zelfredzaam, flexibel en stressbestendig
  • Ervaring met communicatie in een politiek-bestuurlijk gevoelige context
  • Affiniteit met projectmatige werkzaamheden

Wat ga je doen?

RWS is een van onze belangrijkste klanten. Binnen ons team ben jij verantwoordelijk voor onder andere interne communicatietrajecten, procescommunicatie en overige infrastructurele communicatie. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de klant en werkt nauw samen met onze projectmanagers, adviseurs en specialisten. Dat doe je voornamelijk vanuit ons kantoor in Eindhoven, maar je zult ook regelmatig op pad gaan om de kantoren van Rijkswaterstaat te verkennen. Een selfie op de belevingssteiger van Westraven kan dan niet ontbreken.
 
We verwachten veel zelfstandigheid, flexibiliteit en stressbestendigheid van je als senior communicatieadviseur. Je weet abstracte plannen op creatieve wijze naar trefzekere middelen te vertalen en presenteert deze middelen met hetzelfde gemak aan de opdrachtgever. Daarnaast adviseer je onze klant over de beste aanpak, middelen en timing om alle doelstellingen te halen.

Voordat je in de mail klimt, nog even een paar checks:

Ervaring met diverse communicatietrajecten is in deze functie belangrijk. Hoe meer kwaliteiten je hebt op dit gebied, hoe beter. We werken namelijk aan veel verschillende projecten binnen RWS. Van omgevingscommunicatie tot interne communicatietrajecten en van beleidscommunicatie tot communicatie rondom strategische trajecten binnen en buiten de organisatie. Met jouw communicatietalent en -ervaring bouw je aan een sterke basis voor een jarenlange samenwerking. Want jij weet dat zonder goede fundering de weg snel ineenzakt. En dat om draagvlak te creëren bij omwonenden, burgers en bedrijven, je er vooral niet te snel met de stoomwals overheen moet gaan.

Over ons

Ons verhaal begint in 1995. We komen uit de startblokken als corporate communicatiebureau, worden volwassen als prijswinnend contentmarketingbureau en groeien uit tot wat we vandaag zijn: een fanatiek familiebedrijf waarin full funnel creativiteit het kloppend hart vormt.

Wij vinden, vertellen én verspreiden de verhalen die een merk zo onmiskenbaar een merk maken. We laten het uitspringen boven het spervuur van duizenden boodschappen die dagelijks onze kant op schieten. Want het is onze missie om te zorgen dat onze verhalen niet hetzelfde lot wachten als de overgrote meerderheid van alle commerciële content: onzichtbaarheid. 

Wat wij jou bieden:

  • Werk op een hoog (creatief en strategisch) niveau
  • Collega’s op een nog hoger niveau
  • Drie keer per week lunchen op kosten van de baas. Met broodjes, soep en een yoghurt- en saladebar. Work hard, plate hard
  • Een zitfiets voor de fitte collega’s, een volle chipskast voor de bourgondische collega’s
  • Vaste vrijmibo’s, spontane domibo’s, sporadische womibo’s, twijfelachtige dimibo’s en af te raden mamibo’s  
  • Een salaris dat recht doet aan je ervaring en kwaliteiten, met ruimte voor en ondersteuning bij verdere individuele ontwikkeling 

 

En natuurlijk nog wat fijne extra’s: 

  • Een pensioenregeling 
  • 25 vakantiedagen 
  • Een fietsplan  
  • Opleidingsbudget van €2.000,00 per jaar  

 

Hoe nu verder?

We zijn eerlijk: de lat ligt best hoog. Maar als jij hem aantikt, krijg je hier de kans om nog veel beter te worden. Ben je er nog? Mooi! Solliciteer dan nu via de button hieronder en geef je carrière een Z. Bij vragen kun je contact opnemen via [email protected] of 06 - 12921710 of solliciteer hier.

Acquisitie op deze vacature wordt niet op prijs gesteld.  

www.zandbeek.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Zandbeek breidt team uit met strategen en projectmanager

27-10-2025 | 11:57:00
Zandbeek breidt het team uit met drie nieuwe medewerkers: Sophie Gijsbers, Frank van Oudhuizen en Loes Geerden.

Zandbeek ontwikkelt merkidentiteit voor YaWorks

30-09-2025 | 14:45:00
Het Amsterdamse bedrijf, gespecialiseerd in digitale infrastructuur, wilde een uitstraling die aansluit bij de groeiambities.

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

Maarten Stal Creative Lead bij Zandbeek

27-08-2024 | 11:08:31
Maarten maakt de overstap van George&Harrison, het designbureau waarvan hij mede-oprichter is. Bij Zandbeek gaat hij leidinggeven aan het creatieve team


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.