
WPP Media en Nielsen breiden samenwerking rond mediadata uit
WPP Media en Nielsen hebben een overeenkomst gesloten om de mogelijkheden voor cross-platform audience measurement uit te breiden. De samenwerking richt zich op televisie, streaming, audio en digitale kanalen en wordt geïntegreerd in het Nielsen ONE-platform.
De inzichten van Nielsen worden onderdeel van WPP’s Open Media Studio (OMS), een centrale schakel binnen het bredere intelligente marketingsysteem WPP Open. Hierdoor krijgen adverteerders toegang tot geavanceerde doelgroepdata over de volledige mediacyclus – van planning tot analyse – op één plek.
Nicolas Grand, executive director research & investment analytics bij WPP Media: "Bij WPP Media is het onze prioriteit om klanten te voorzien van de juiste data en tools voor meetbare groei. Nielsen’s combinatie van big data en vertrouwde paneldata sluit daar perfect op aan. Door hun inzichten te integreren in WPP Open bouwen we aan een naadloos ecosysteem dat planning en performance effectief verbindt.”
Verbeterde planning en transparantie
De samenwerking stelt adverteerders in staat om prestaties nauwkeuriger te analyseren, ongeacht het kanaal. Nielsen’s ID System en paneldata worden gekoppeld aan OMS, ondersteund door de brede marktcapaciteit van Nielsen in digitale media, connected TV en streaming. Het resultaat is een gestroomlijnde en transparante meetstructuur voor crossmediale campagnes.
Matt Devitt, head of advertisers and agencies bij Nielsen: "We zijn verheugd om samen met WPP Media te blijven werken aan het leveren van bruikbare inzichten voor planning, inkoop en meting. Samenwerking met marktleiders zoals WPP helpt ons de toekomst van audience measurement te versnellen, met technologie die merken daadwerkelijk helpt om doelgroepen beter te bereiken.”
De uitbreiding past binnen Nielsen’s bredere strategie om tools en data-interoperabiliteit eenvoudiger te maken voor mediakopers en -verkopers die werken in een steeds complexer wordend landschap.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Nielsen lanceert platform voor campagneresultaten
Digital stuwt groei netto-mediabestedingen in 2024
[Vacancy] Nielsen has a position for Data Entry Quality Control
Nielsen: Meer dan 70 procent van kijktijd op tv mét reclame
[Vacancy] Nielsen has a position for Data Entry Clerk
Gepubliceerd door: Daan Dekkers