WPP Media en Criteo koppelen commerce data aan connected TV

WPP Media heeft aangekondigd samen te werken met met Criteo om commerce intelligence beschikbaar te maken voor Connected tv (CTV). Door de combinatie van Criteo’s real-time commerce data en WPP Media’s Open Intelligence en netwerk van premium supply partners kunnen adverteerders doelgericht campagnes activeren op hoogwaardige CTV-inventories.

De samenwerking maakt het mogelijk om via zogenoemde curated Deal IDs commerce-first CTV-strategieën uit te rollen in elke Demand-side Platform (DSP). Hierdoor wordt het eenvoudiger om advertentiebereik te koppelen aan meetbare resultaten zoals winkelbezoek en verkoop.

Sandy Welsch, Executive Director Global Commerce Partnerships & Tech Enablement bij WPP Media: "Er is sprake van een samensmelting waarbij traditionele merkmiddelen als bereik en frequentie worden gecombineerd met opkomende meetbare commerce metrics. Door de kracht van Criteo’s commerce signals te koppelen aan Open Intelligence versnellen we deze integratie en maken we performance-gedreven strategieën binnen CTV mogelijk.”

Inzet van real-time commerce data

De commerce data van Criteo is afkomstig van zeventienduizend e-commercesites, tweehonderd wereldwijde retailpartners en duizenden online uitgevers. In combinatie met WPP Media’s Open Intelligence ontstaan segmenten van consumenten met hoge aankoopintentie. Deze doelgroepen zijn inzetbaar via diverse DSP’s en bieden adverteerders schaal en relevantie.

Lindsay Pullins, Director, Head of Business Development & Partnerships, Commerce and Performance bij Roku: "Met Commerce Grid biedt Criteo adverteerders een eenvoudige manier om doelgroepen met hoge performance te activeren op Roku. Deze samenwerking toont de kracht van CTV bij het realiseren van resultaten over de hele funnel.”

Joseph Meehan, General Manager, Global Commerce Supply bij Criteo: "Deze samenwerking draait niet alleen om betere targeting. We bieden merken de mogelijkheid om brede doelgroepen te bereiken met dezelfde precisie en meetbaarheid als bij digitale campagnes. Door de sterke punten van beide bedrijven te bundelen, maken we van CTV een echt performancekanaal."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

WPP Media stelt marktverwachtingen naar beneden bij

17-07-2025 | 19:27:00
WPP Media heeft de verwachtingen van de mediabestedingen in Nederland naar beneden bijgesteld

[Screenforce] WPP Media stelt marktverwachtingen bij

15-07-2025 | 11:52:00
WPP Media heeft in juni zijn halfjaarlijkse update gepubliceerd van het rapport This Year Next Year, met een wereldwijde prognose voor de advertentiemarkt tot 2030

Cindy Rose wordt CEO van WPP per 1 september

10-07-2025 | 12:18:00
Ze beschikt over ruime internationale ervaring in technologie, telecom, media, entertainment en creatieve industrieën.

Display en native effectief bij juiste content en context

03-06-2025 | 09:45:00
De studie, de elfde in een reeks sinds 2019, laat zien dat zowel display- als native-advertenties bijdragen aan online merkbekendheid.

GroupM verder als WPP Media

30-05-2025 | 08:06:00
GroupM heeft zijn naam per direct omgedoopt tot WPP Media, waarmee het interntionale Britse mediabureau de link met het moederbedrijf WPP onderstreept

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.