WPP Media en Criteo koppelen commerce data aan connected TV

WPP Media heeft aangekondigd samen te werken met met Criteo om commerce intelligence beschikbaar te maken voor Connected tv (CTV). Door de combinatie van Criteo’s real-time commerce data en WPP Media’s Open Intelligence en netwerk van premium supply partners kunnen adverteerders doelgericht campagnes activeren op hoogwaardige CTV-inventories.

De samenwerking maakt het mogelijk om via zogenoemde curated Deal IDs commerce-first CTV-strategieën uit te rollen in elke Demand-side Platform (DSP). Hierdoor wordt het eenvoudiger om advertentiebereik te koppelen aan meetbare resultaten zoals winkelbezoek en verkoop.

Sandy Welsch, Executive Director Global Commerce Partnerships & Tech Enablement bij WPP Media: "Er is sprake van een samensmelting waarbij traditionele merkmiddelen als bereik en frequentie worden gecombineerd met opkomende meetbare commerce metrics. Door de kracht van Criteo’s commerce signals te koppelen aan Open Intelligence versnellen we deze integratie en maken we performance-gedreven strategieën binnen CTV mogelijk.”

Inzet van real-time commerce data

De commerce data van Criteo is afkomstig van zeventienduizend e-commercesites, tweehonderd wereldwijde retailpartners en duizenden online uitgevers. In combinatie met WPP Media’s Open Intelligence ontstaan segmenten van consumenten met hoge aankoopintentie. Deze doelgroepen zijn inzetbaar via diverse DSP’s en bieden adverteerders schaal en relevantie.

Lindsay Pullins, Director, Head of Business Development & Partnerships, Commerce and Performance bij Roku: "Met Commerce Grid biedt Criteo adverteerders een eenvoudige manier om doelgroepen met hoge performance te activeren op Roku. Deze samenwerking toont de kracht van CTV bij het realiseren van resultaten over de hele funnel.”

Joseph Meehan, General Manager, Global Commerce Supply bij Criteo: "Deze samenwerking draait niet alleen om betere targeting. We bieden merken de mogelijkheid om brede doelgroepen te bereiken met dezelfde precisie en meetbaarheid als bij digitale campagnes. Door de sterke punten van beide bedrijven te bundelen, maken we van CTV een echt performancekanaal."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

WPP bundelt 3000 medewerkers op Londense campus

28-11-2025 | 09:41:25
De locatie wordt een centraal punt voor teams die werken aan het AI-platform voor marketing

Ruud Verheijen verlaat Wavemaker en WPP Media

25-11-2025 | 22:46:00
Ruud Verheijen heeft aangekondigd na 15 jaar WPP Media en Wavemaker te verlaten. In februari 2024 werd hij nog benoemd tot CEO van Wavemaker

WPP wint ZILVER bij Influencer & Content Marketing Awards 2025

21-11-2025 | 08:21:00
Dr. Oetker wilde een nieuw premium pizzamerk genaamd Suprema introduceren, dus WPP Media ging aan de slag.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE Amsterdam maakt kerstcommercial voor Schoonenberg

01-12-2025 | 10:26:00
Waar veel merken groots uitpakken, legt het hoorzorgmerk de nadruk op iets dat volgens hen urgenter is dan ooit: luisteren.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Designer

01-12-2025 | 08:51:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Designer - Amsterdam (hybride)

PRET Amsterdam maakt campagne voor Buurtteam Amsterdam

01-12-2025 | 07:15:00
Het creatieve bureau PRET Amsterdam heeft voor Buurtteam Amsterdam een campagne ontwikkeld om Amsterdammers met zorgen eerder te bereiken

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.