[Whitepaper Sessions 2023] Martijn van Trooyen: Met TubeClub de kracht van YouTube ontgrendeld

Voorafgaand aan het M100 event begin december 2023 organiseerden Media Meetings en Marketing Report de Whitepaper Sessions, zes hoogwaardige kennistransfers in een marketeers only event. Een van de sprekers was Martijn van Trooyen, Account Manager bij Bruut Media. Wij hebben hem gevraagd om zijn presentatie samen te vatten in een column.

Welkom in de videometropool van het internet, YouTube! Daar waar elke klik een avontuur is en elk abonnement een belofte van hilariteit, inspiratie en misschien zelfs een beetje wijsheid. De vraag is alleen: Waar en hoe is jouw merk te zien? Hang jij met impactvolle content op Times Square? Of ben je een aanplakbiljet op een vuilnisbak? Geen zorgen, Tubeclub is hier om je te helpen!

Even terug. Bruut is dé one-stop-shop voor branded content en helpt merken met strategie, creatie, videoproductie, en nou komt ‘ie, distributie. En juist daar zien wij kansen voor merken op YouTube. Met die reden is Tubeclub opgericht en zorgen we voor de beste content en de juiste optimalisatie.

Maar waarom dan per se YouTube als je alle andere social kanalen al benut? Nou, even tussen ons, YouTube heeft een behoorlijke fanclub met 10.1 miljoen Nederlandse gebruikers in 2023 en dat aantal neemt alleen maar toe. En dan de echte klapper: 90% van consumenten gebruikt het platform om nieuwe merken, diensten en producten te ontdekken, waarbij 70 procent zelfs overweegt een aankoop te doen na het bekijken van een YouTube-video. Het is dan ook de tweede zoekmachine na Google en de grootste hulpvragencatalogus van de wereld. Want waar zoek jij als je een laminaatvloer moet leggen? Exact..

Ben je al onderdeel van de YouTube-squad? Top! Dan gaan wij met onze unieke kanaalscan jouw account door. We spitten door je content en onderwerpen je optimalisatie aan een kruisverhoor. Daarna benadrukken we waar je uitblinkt en geven je een zetje waar je wat extra pit kunt gebruiken. Tijdens de White Paper sessie was er een aantal merken aanwezig waarvan wij het kanaal even onder de loep namen. Met de rapportcijfers 6.5, 5.0 en een 2.0 was er voor de kanalen nog genoeg ruimte voor verbetering. We houden hun identiteit geheim, want ‘to name and shame is not our game’. We mogen dan Bruut heten, maar we zijn best wel lief.

Oké, impactvolle content, waterdichte optimalisatie en niemand hoeft meer ‘Waar is Wallie?’ te spelen om je content te vinden. Ben je er dan? Neen. De grillen van de markt reiken ook online. Een strategie van 5 jaar geleden werkt nu niet meer en dat is niet anders op YouTube. Met ons aan je zijde heb je een maatje dat jouw kanaal kan opzetten, rechttrekken en boven het maaiveld laten uitsteken.

Vraag nu jouw gratis kanaalscan aan en krijg jouw sleutel tot de videometropool op een presenteerblaadje aangereikt.

www.bruut.media

www.tubeclub.online

Marketing250 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.