[Whitepaper] DDMA: The Brilliant Basics van Social Media Advertising

In de huidige digitale wereld zijn socialmediaplatformen cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van visuele storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt unieke kansen voor adverteerders. Om duidelijkheid te bieden op dit gebied, presenteert DDMA, in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media, met trots de whitepaper: The Brilliant Basics of Social Media Advertising.

De whitepaper begeleid je door de best practices—de Brilliant Basics—voor adverteren op de belangrijkste socialmediaplatformen. Door de aard en nuances van elk platform te begrijpen, kunnen marketeers effectieve campagnes creëren en uitvoeren, die boeiende content bieden en aanslaan bij gebruikers. Of het nu gaat om het benutten van de creatieve potentie van reels op Meta of het gebruikmaken van de interactieve functies van Snapchat, deze gids biedt de kennis die nodig is om door de voortdurend veranderende wereld van social media advertising te navigeren.

Brilliant Basics van Meta, Pinterest, Snapchat, Twitter, LinkedIn en TikTok

De hoofdstukken in de whitepaper verdiepen zich ieder in de Brilliant Basics van elk specifiek platform en geven je een beter inzicht en overzicht van de advertentieformaten die je kunt gebruiken, inclusief creatieve aanbevelingen en technische specificaties die je nodig hebt om je campagnes succesvol op te zetten. De platforms die behandeld worden zijn: Meta (Instagram en Facebook), TikTok, Snapchat, Reddit, Pinterest en LinkedIn. Met dit overzicht ben je in staat om aantrekkelijke campagnes te creëren die zijn afgestemd op de unieke dynamiek van elk socialmediaplatform. 

Larissa van Haasteren, Head of Social bij iO en lid van de DDMA Commissie Social Media: "Dit whitepaper bevat essentiële informatie in één overzicht, waarmee we een kennisgat vullen dat eerder nog bestond. Tot nu toe ontbrak namelijk een dergelijk overzicht. We hebben dit document gemaakt om praktische tools te bieden zodat adverteerders hun bureaus beter kunnen briefen en zo de kloof tussen deze twee partijen te overbruggen. Daarnaast bevat dit document persoonlijke tips en tricks van onze commissie om advertising-strategieën te verbeteren. "

Download de whitepaper

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025

30-09-2025 | 09:00:00
Het is de eerste keer dat brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de code zijn vastgelegd.

DDMA benoemt Annemarie Nijhoff tot bestuurslid

28-08-2025 | 15:09:00
Annemarie Nijhoff treedt per direct toe tot het bestuur van DDMA en service en neemt de portefeuille Legal op zich

DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal

27-05-2025 | 16:50:00
DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt.

Influencerregels.com vernieuwt e-learning

22-04-2025 | 12:17:13
Influencerregels.com heeft een vernieuwde versie gelanceerd van de e-learning voor het certificeringsprogramma Certified by influencerregels.com.

Transparante informatievoorziening delen loont

20-02-2025 | 13:49:00
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.