Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

Het bureau is begonnen met een vernieuwde merkidentiteit voor de online retailer

Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952. De campagne is landelijk zichtbaar.

Keuze na pitch

De pitch, begeleid door Eastwood Brand Consultancy van Marc Oosterhout, had als doel de online retailer opnieuw relevant te maken voor een breed publiek. Na gesprekken met vier bureaus bleef een shortlist van twee over. Uiteindelijk koos Wehkamp voor Dawn. Binnen vijf maanden resulteerde dit in een merktransformatie die nu aan Nederland wordt gepresenteerd.

Nieuwe positionering

Wehkamp was in 1952 het eerste postorderbedrijf van Nederland en verwierf grote bekendheid met de iconische catalogus. In de huidige markt van online retailers wil het bedrijf zijn positie verder versterken. De nieuwe merkstrategie speelt in op het vertrouwen dat consumenten zoeken bij hun aankopen. Met bijna 75 jaar ervaring wil Wehkamp dat vertrouwen bieden, wat de basis vormt voor de campagne en pay-off.

Campagne in dagelijks leven

De campagne bestaat uit een reeks korte films die herkenbare Nederlandse momenten verbeelden. Zo toont Altijd puber een omgevallen vaas, Altijd visite een kringverjaardag en Altijd diva de liefde voor huisdieren. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met regisseur Eva Oosterveld (Studio Studio) en fotograaf Ines Vansteenkiste-Muylle. Nieuwe Lente verzorgt de mediastrategie. De uitingen zijn te zien op televisie, online, in de bioscoop, op de radio en in het straatbeeld.

Shura Vermeiren, Brand Marketing Director Wehkamp: "Vanaf het eerste moment wist het team van Dawn ons te verrassen met hun kijk op het retaillandschap en de positionering van Wehkamp. Met deze campagne, met dertien korte films, claimen we nog meer onze positie als oer-Nederlands bedrijf. We vinden onszelf telkens opnieuw uit en begrijpen als geen ander wat typisch Nederlands is. Daarom zeggen we met trots: Altijd Wehkamp, sinds 1952."

Jurian van der Hoeven, Managing Director Dawn: "Wehkamp heeft ons enorm uitgedaagd. En wij Wehkamp net zo goed. Dit is het begin van een nieuw hoofdstuk voor ons allebei. Vanuit Altijd Wehkamp raken we alles: van inkoop tot identity en van verpakkingen tot campagnes."

Sharon de Graaf, Creative Director Dawn: "Met Altijd Wehkamp geven we de heritage van een Nederlands icoon gevoel. We bouwen aan merkconsistentie als eigentijdse dienstverlener die elk moment op een voetstuk zet. Wehkamp is er altijd al geweest en is nu relevanter en stijlvoller. Zo laten we heel Nederland weten: ga naar Wehkamp, daar is altijd iets voor jou."

www.dawn.nl

Credits

Opdrachtgever: Wehkamp | Bureau: Dawn | Productiemaatschappij: Studio Studio | Regisseur: Eva Oosterveld | D.O.P.: Katja van den Broeke | Editor: Moo Flamman | Postproductie: De Grot | Geluid: Public Audio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Dawn aan de slag voor Natwerk

16-06-2025 | 15:11:00
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.

Ayvens en Dawn zetten occasionlease Europees in

20-05-2025 | 14:36:40
Dawn ontwikkelde hiervoor de propositie en campagne Re-lease met Ayvens, die deze week van start gaat in Nederland en later in tien andere Europese landen.

Dawn en de Baak lanceren derde seizoen leiderschapspodcast

17-03-2025 | 14:35:35
In deze reeks staat intuïtie binnen leiderschap centraal. Met uiteenlopende gasten, van sporters tot advocaten en ondernemers, wordt intuïtie als vaak onderbelichte kwaliteit belicht. De podcast is nu te beluisteren via diverse kanalen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.