Waterschap en Fightclub lanceren klimaatlaarzen 

Campagne moet aansporen tot actie tegen extreme regenval

Reclamebureau Fightclub heeft in samenwerking met waterschap Brabantse Delta een campagne ontwikkeld om het belang van het waterschap en klimaatverandering meer op de agenda te zetten. Centraal in de campagne staan knalgele Klimaatlaarzen met een zool van maar liefst 40 centimeter. De boodschap: samen kunnen we ons weren tegen steeds extremere regenval.

Extreme laarzen als statement

De Klimaatlaarzen zijn geen gewone regenlaarzen, maar een statement. De 40 centimeter hoge zool van de laarzen visualiseert de gevolgen van hevige regenval en wateroverlast, die door klimaatverandering steeds vaker voorkomen. Richard Hol, Creatief Directeur van Fightclub: "Als je in Brabant woont kunnen de gevolgen van toenemende weerextremen zoals je ze op tv ziet soms misschien een beetje als een ver-van-mijn-bedshow voelen. Maar ook hier zien we dat er geleidelijk steeds meer regen valt. Om die uitdaging tastbaar te maken hebben we de Klimaatlaarzen ontwikkeld. Zo starten we een gesprek over de rol die het waterschap speelt in de bescherming tegen wateroverlast, en wat inwoners zelf kunnen doen, zoals tegels wippen en regentonnen plaatsen."

Droge voeten niet vanzelfsprekend

De campagne geeft uitleg over de investeringen en innovaties die waterschap Brabantse Delta doet om extreme weersomstandigheden op te vangen. Daarnaast roept het waterschap inwoners van Midden-en West-Brabant op om zelf actie te ondernemen om wateroverlast tegen te gaan.

Eveline Overbeek, Strategisch Beleidsadviseur Communicatie van waterschap Brabantse Delta: "Als waterschap houden we ons bezig met onder andere waterveiligheid. Door steeds meer extreem weer wordt die taak uitdagender en daar willen we onze inwoners over informeren, ook omdat de waterschapsbelasting omhoog gaat. We moeten meer investeren en innoveren om ons te weren tegen de gevolgen van extreem weer. De boodschap van deze campagne: droge voeten zijn niet langer vanzelfsprekend en waterschap Brabantse Delta houdt je voeten liever op ándere manieren droog." 

Ontwikkeling en strategie

De laarzen zijn vastgelegd door fotograaf Corné van der Stelt en vormen het middelpunt van de campagne, die door Fightclub werd bedacht en uitgevoerd. De campagne startte op de Grote Markt in Breda, waar meteorologe Helga van Leur de Klimaatlaarzen onthulde voor pers en inwoners. De Klimaatlaarzen reizen vervolgens door de regio, zijn zichtbaar via OOH-reclame, in de (regionale) pers en op social media. De strategische PR is in handen van The Finest - Public Relations. 

www.fightclub.nl

Cees Faes: Maar Lode, Thijs, Erik en Andy doen het ook best goed hoor, mam.

28-10-2025 | 16:25:00
Over mijn moeder en de Reclamebureau 100 van vorig jaar.

Cees Faes: Ik voel een afstand

17-10-2025 | 10:58:24
Vanochtend om kwart over zes stond ik weer in de file. Niet omdat ik daar plezier in heb, ik heb geen fetisj voor remlichten

Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet

16-10-2025 | 11:47:48
Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI

Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen

16-10-2025 | 10:16:00
Rory Flynn, een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij Fightclub.

Cees Faes: De handschoenen uit

02-10-2025 | 14:57:41
We hebben een nieuw manifest: de Pitchcode 2025.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.

DELA en Lucy lanceren campagne over vooruitdenken

27-10-2025 | 12:14:00
De campagne, ontwikkeld door bureau Lucy, draait om de boodschap Vooruitdenken, uit liefde voor hen die achterblijven.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.