Warner Bros. Discovery vervangt Boomerang door kleutermerk Cartoonito

Warner Bros. Discovery stopt per 18 maart 2023 met het op basischoolleerlingen gerichte tekenfilmmerk Boomerang en vervangt deze 24 uur per dag door het kleutermerk Cartoonito. Cartoonito is sinds oktober 2011 op werkdagen overdag en in het weekend in de ochtenduren te zien bij Boomerang. Het kanaal is bij distributeurs als KPN en VodafoneZiggo te zien in pluspakketten en was oorspronkelijk een tweede kanaal van Cartoon Network om de meer classic cartoons te vertonen als Bugs Bunny, Looney Toones, Pink Panther, Tom & Jerry, Garfield en anderen. Boomerang bestaat in Nederland sinds 2005 en richtte zich op 6 tot 12-jarigen.

De reclame-exploitatie wordt in Nederland door Bionic Media gedaan die dat voor Cartoonito blijft doen. Boomerang (en straks Cartoonito) werkt met een Tjsechische uitzendlicentie.

Cartoonito richt zich op 2 tot 6-jarigen met tekenfilms als Batwheels, Bugs Bunny Builders, Thomas & Friends: All Engines Go, Lucas de Spin, en anderen. De wijziging geldt voor geheel Europa. Batwheels is een show waarin intelligente superkrachtige misdaadbestrijdende voertuigen Gotham City verdedigen samen met Batman, Robin, Batgirl en een groot aantal DC-superhelden.

www.wbd.com

www.boomerangtv.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.