Voice of Holland keert vanaf januari 2025 terug bij RTL 4

Ilse de Lange, Willie Wartaal, Suzan & Freek en Dinand Woesthoff zijn de nieuwe coaches

The Voice of Holland keert per januari 2026 terug bij RTL 4, gevolgd door The Voice Kids, later in 2026. Dit hebben RTL Nederland en ITV Studios Netherlands aangekondigd. Het programma verdween van de buis na onthullingen van het programma BOOS van Tim Hofman op 15 januari 2022 over misdragingen binnen het programma.

Chantal Janzen, Edson da Graça, Jamai Loman en Quinty Misiedjan nemen de presentatie voor hun rekening. Ilse de Lange, Willie Wartaal, Suzan & Freek en Dinand Woesthoff zijn de coaches van The Voice of Holland en Claude, Ilse de Lange, Flemming en Emma Heesters voor The Voice Kids. RTL Nederland en ITV Studios Netherlands hebben de aanmeldingen opengezet voor talenten.

Format

Peter van der Vorst, Chief Content Officer van RTL: ''The Voice is een ijzersterk format dat wereldwijd gestart is bij RTL 4. Ik ben er trots op dat we straks weer al het talent dat Nederland rijk is dit unieke podium kunnen bieden. We zijn heel blij met het enthousiaste team van presentatoren en coaches. Wat ons betreft de perfecte balans tussen ervaren en nieuwe gezichten voor The Voice. Samen met producent ITV Studios Netherlands hebben we alles in het werk gesteld om The Voice op een veilige manier terug te kunnen brengen. We hebben niet alleen intensief samengewerkt op de kwaliteit van de inhoud, maar ook op de kwaliteit van het proces. We zijn er klaar voor om de rode stoelen weer te laten draaien!''

Veilig en inspirerend

Laurens Woldberg, Managing Director, ITV Studios Netherlands: "We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan onze organisatie, cultuur en onze werkprocessen. We vergeten het verleden niet, maar nemen alles wat we geleerd hebben mee om ervoor te zorgen dat we een veilige werkomgeving bieden aan iedereen die voor en achter de schermen bij onze programma's betrokken is. The Voice is nog steeds een wereldwijde hit in meer dan 70 landen en we kijken er naar uit om dit format in Nederland terug te brengen.''

Extra maatregelen voor een veilige werkomgeving

Het productieprotocol voor The Voice is vernieuwd en heeft extra gedragsregels. Dit protocol wordt met alle betrokkenen, zowel voor als achter de schermen, gedeeld en uitgebreid toegelicht tijdens onder andere de kick-off meeting voorafgaand aan de opnames. Dit protocol wordt ook toegevoegd aan de overeenkomsten die worden gesloten met alle bij het programma betrokken partijen.

Een paar voorbeelden van de maatregelen uit het productieprotocol;

1. Een speciaal ontwikkelde app om het vierogenprincipe te ondersteunen. De talenten zijn fysiek én online nooit alleen met coaches of medewerkers. Alle interacties vinden plaats in aanwezigheid van anderen of via een speciale app om transparantie te waarborgen en een-op-een berichten tevermijden. Berichten kunnen worden ingezien en kunnen niet worden verwijderd.

2. The Voice heeft vanaf nu onafhankelijke programmacoaches om de talenten te begeleiden en ondersteunen, zowel voor, tijdens en op verzoek ook nog drie maanden na de opnames. De programmacoaches bieden begeleiding tijdens de informatiebijeenkomst, het intakegesprek, repetities en opnames, en controleren regelmatig of alles goed gaat met de talenten.

3. De coaches worden voorafgaand aan de definitieve selectie gescreend door onafhankelijke deskundigen. De selectie van coaches en presentatoren wordt gedaan door ITV Studios in samenwerking met RTL. Daarnaast volgen alle coaches en presentatoren een awareness training voordat de productie start.

4. Er zijn zowel interne en externe meldpunten en vertrouwenspersonen die actief en regelmatig onder de aandacht worden gebracht. Melders kunnen terecht bij het interne meldpunt, de externe onafhankelijke klachtencommissie of Safecall. Daarnaast zijn er de interne en externe vertrouwenspersonen en Stichting Mores waar iedereen in vertrouwen terecht kan voor advies en een luisterend oor. Iedereen wordt voorafgaand en tijdens de productie geïnformeerd over deze veilige en vertrouwelijke mogelijkheden om te praten over en het melden van ongewenst gedrag.

5. Achter de schermen zijn de key posities ingevuld met nieuwe mensen zoals de eindredacteur, productieleider, eindregisseur en gedelegeerd producent om een frisse start te waarborgen.

6. Heldere contracten voor talenten. Iedereen moet zich vrij voelen om grensoverschrijdend gedrag te melden. Om misverstanden te voorkomen, en om absoluut duidelijk te maken dat vertrouwelijkheid niet van toepassing is op het melden van wangedrag, hebben we dit duidelijk opgenomen in de contracten en in het productieprotocol. De vertrouwelijkheidsclausules in de contracten hebben alleen betrekking op de productie en voortgang van de show. Dat gaat er bijvoorbeeld over dat je niet zelf voor de uitzending bekend mag maken hoe ver je bent gekomen of wie er heeft gewonnen.

Net als bij alle eerdere seizoenen van The Voice Kids zijn er extra regels en voorschriften in verband met het werken met kinderen. Onderdeel daarvan is, naast de programmacoach, een kindbegeleider met pedagogische kennis en ervaring, die extra uitleg geeft tijdens elke fase in het programma en tijdens de start een presentatie geeft waarin het protocol in begrijpelijke taal aan kinderen en ouders wordt uitgelegd.

www.rtl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.