VodafoneZiggo gestart met addressable reclame bij RTL Nederland en Talpa Network

VodafoneZiggo is op 25 juli 2023 gestart met addressable reclame onder de naam reclame op maat. Het concept wordt gefaseerd  ingevoerd, waarbij dit thans alleen voor klanten met een Mediabox Next beschikbaar is en voor eind 2023 ook de Next Mini zal worden toegevoegd. Op enig moment zullen ook de Mediabox XL en Ziggo Go nog volgen.

Alleen bij hoofdzenders

De addressable reclame is thans alleen te zien via de hoofdzenders van RTL Nederland (RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTL Z) alsmede de zenders van Talpa Network (SBS6, Net5, Veronica en SBS9).

Bereik onduidelijk

De addressable reclames zouden volgens een eerdere aankondiging per september 2023 te zien zijn, maar zijn vervroegd beschikbar gekomen. Hoeveel huishoudens bereikt kunen worden met de addressable reclames maken RTL Nederland, Talpa Network en VodafoneZiggo niet bekend. Bij de eerste kwartaalcijfers van VodafoneZiggo bleken er gecombineerd 1,9 miljoen huishoudens een Mediabox Next en Next Mini in huis te hebben. Bij de tweede kwartaalcijfers zijn geen aantallen bekend gemaakt.

VodafoneZiggo telt 3,6 miljoen tv-abonnees, maar heeft al jarenlang te kampen met teruglopende abonnee-aantallen.

Tests

De afgelopen maanden is er getest via een testpanel. Alleen klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen kunnen de addressable reclames zien. Klanten kunnen die toestemming elk moment geven en weer intrekken. 

Eerder publiceerde Marketing Report dit uitgebreide artikel over de plannen omtrent addressable reclame.

www.vodafoneziggo.nl

www.rtlnederland.nl

www.adalliance.nl

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

FCB Amsterdam met Mastercard-campagne om visuele beperkingen voelbaar te maken

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.