Vocoda's AI Voice was co-host van de Dutch Creativity Awards

Woensdag 8 mei 2024 was de uitreking van de jaarlijkse ADCN Awards. Voor het eerst in de geschiedenis van de ceremonie was er een mix van menselijke charme en kunstmatige intelligentie te horen.

Dit idee ontstond toen ADCN Vocoda benaderde, een AI Voice studio, om een innovatieve manier te verkennen voor de presentatie van het jaarlijkse evenement. Vocoda werd als co-host geïntroduceerd waarbij digitale stemmen naadloos geïntegreerd werden met de live presentatoren van de avond.

Diederik Veelo, Chief Innovation Officer bij Ambassadors en oprichter van Vocoda: "De stem werd geselecteerd om met een internationale flair en een energiek enthousiasme perfect te passen bij de stemmen van de presentatoren. Een mooi moment om Vocoda in te zetten bij de ADCN Awards!”

Denise Willigers, Managing Director van ADCN: “Ambassadors heeft een paar maanden geleden bekendgemaakt dat ze bezig zijn met de technologie waarbij stem-synthese realistisch zou klinken met behulp van AI. Door Vocoda te gebruiken konden we een nieuwe stem creëren die zou contrasteren met onze presentatoren en consistent zou zijn gedurende de hele avond.”

Technisch gezien kan deze digitale stem nu ook voor allerlei andere doeleinden worden gebruikt, zoals het inspreken van content voor de ADCN-website of vervolgposts op sociale media, zonder dat het nodig is om schema's af te stemmen met een specifieke voice-overartiest. Deze flexibiliteit is een van de voordelen van het gebruik van AI-stemmen, en de aanpak van Vocoda zorgt ervoor dat het gebruik altijd in overeenstemming is met de betrokken voice-over artiesten.

www.vocoda.ai

www.ambassadors.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne

11-11-2025 | 11:28:55
Krasloten lanceert de campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence.

Remia blikt terug op een eeuw merkgeschiedenis

21-05-2025 | 11:03:00
Ter ere van het honderdjarig bestaan heeft Remia samen met Group for Brands en Hazazah een commercial ontwikkeld

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Ronald McDonald Kinderfonds viert 40-jarig bestaan met film

13-03-2025 | 10:43:00
De film, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ambassadors en Sony Music, vertelt op het verhaal van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind.

Dyson lanceert EMEA-campagne in Turkije met Ambassadors

09-07-2024 | 12:12:00
De campagne is een samenwerking met het Turkse nationale dames volleybalteam waarin het design van Dyson’s Airwrap, Airstraight en Supersonic wordt getoond
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.