
VML ontwikkelt internationale KitKat-campagne
KitKat introduceert een internationale omnichannel-campagne in Nederland, ontwikkeld door VML. In de campagne wordt de hit I Want to Break Free van Queen gekoppeld aan de KitKat-reclame, waarbij het merk de nadruk legt op het belang van ononderbroken pauzes. De campagne is te zien op verschillende platformen, waaronder televisie, YouTube, Spotify en sociale media zoals Instagram, TikTok en Facebook.
Campagneconcept en uitvoering
Loek Wijnhoven, Brand Communication Manager KitKat Benelux: "Deze campagne draait om het belang van betere, ononderbroken pauzes. Ondanks dat KitKat al decennialang verbonden is met pauzes, blijkt uit internationaal onderzoek dat we vaak niet genoeg effectieve pauzes nemen. Het is tijd om deze momenten serieus te nemen."
Omnichannel aanpak
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met VML en richt zich op een brede doelgroep. De uitrol van de campagne is gepland voor heel 2025, met aanwezigheid op televisie, video-on-demand, YouTube, Spotify, Instagram en Facebook. Daarnaast zullen TikTok-video’s, in samenwerking met We Are Era, als native advertenties worden ingezet.
Credits:
Campagnestrategie en ontwikkeling – Nestlé in samenwerking met VML | Mediastrategie & planning – Open Mind – WPP | TikTok-campagne – We Are Era | PR – NewsLab
Lees ook:
VML deelt groeikansen met marketingexperts
Carine Thomas (VML): Navigeren in het nieuwe nu
VML bovenaan ranglijst Digital Enablers van MT/Sprout
VML en partners ontwikkelen T-Rex-leer
Pramod Chanana (VML): Van doolhof naar duidelijkheid
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen