Vijf Imagine-films naar grote internationale festivals

Vijf titels van filmdistributeur Imagine maken hun opwachting op toonaangevende filmfestivals. Solomamma gaat in première op het Locarno Film Festival. Mother opent de Orizzonti-sectie van het Venice International Film Festival. I Swear en Unidentified zijn geselecteerd voor Centrepiece in Toronto, en Los Tigres is opgenomen in de officiële competitie van het San Sebastián International Film Festival.

De selectie markeert een sterke internationale vertegenwoordiging van Imagine. De festivals vinden plaats tussen augustus en eind september 2025.

Drama’s en biopics op prestigieuze locaties

Solomamma, van regisseur Janicke Askevold, volgt journalist Edith, die als alleenstaande moeder worstelt met het ouderschap. Wanneer ze de identiteit ontdekt van de man die haar sperma doneerde, zoekt ze hem op onder valse voorwendselen. Wat begint als een leugen, groeit uit tot een oprechte connectie. De release staat gepland voor 2026.

In Mother, geregisseerd door Teona Strugar Mitevska, speelt Noomi Rapace de rol van Moeder Teresa in de dagen waarin zij besluit haar kloosterorde te verlaten en haar eigen missie te starten. Nikola Ristanovski en Sylvia Hoeks vertolken belangrijke bijrollen. De film verschijnt naar verwachting medio 2026.

Misdaad, activisme en onderwaterdrama

De Canadese selectie bevat twee verhalen gebaseerd op waargebeurde of maatschappelijke thema’s. I Swear van Kirk Jones vertelt het verhaal van John Davidson, een pionier in het bespreekbaar maken van het leven met Gilles de la Tourette. Unidentified van Haifaa Al Mansour is een thriller over een rouwende moeder die op eigen houtje de dood van haar dochter onderzoekt in de woestijn.

Tot slot is Los Tigres van Alberto Rodríguez geselecteerd voor San Sebastián. De film volgt de broer en zus Antonio en Estrella, die na het vinden van verborgen cocaïne in een scheepswrak voor een moreel dilemma komen te staan. De release staat gepland op 15 januari 2026.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament

18-11-2025 | 18:07:00
Pathé brengt dit jaar een kerstornament uit: een miniatuur van de rode bioscoopstoel.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Vue opent bioscoop met 15 zalen in Houthavens

13-11-2025 | 11:10:58
Volgens de exploitant is dit het hoogste aantal zalen op één locatie in Nederland.

IFFR 2026 viert film en stad met tijgercampagne

31-10-2025 | 10:46:00
De campagne, ontwikkeld door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, brengt de tijger terug in een kleurrijk samenspel van stad, cinema en creativiteit.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.