VENGEAN en AlgMighty lanceren vernieuwde merkidentiteit

Foodtech startup AlgMighty, voorheen AlgaeforFood, introduceert een vernieuwde merkstrategie en visuele identiteit, ontwikkeld in samenwerking met VENGEAN. Met de Brand Theme Feeding the future of food richt AlgMighty zich op het opschalen van haar duurzame microalgenproductie voor de voedingsindustrie.

Duurzame eiwitbron uit microalgen

AlgMighty werd opgericht door ondernemer en protein farmer Ewoud de Voogd en algenspecialist dr. Marieke Vanthoor - Koopmans. Het bedrijf ontwikkelde een technologie om algen te kweken zonder zonlicht, in elke schaalgrootte. De oogst wordt verwerkt tot een eiwitrijk en mild umami-smakend poeder, dat als duurzaam alternatief dient voor emulgatoren en smaakstoffen in onder andere soepen, sauzen, snacks en veganistische kazen.

Merkontwikkeling door VENGEAN

VENGEAN werkte nauw samen met AlgMighty om de brand strategy, brand story, naam, visuele identiteit en social formats te ontwikkelen. De visuele identiteit combineert elementen uit de stijl van oude meesters met moderne, gedurfde kleuren en fotografie, waardoor AlgMighty zich onderscheidt binnen de foodtech-sector.

www.vengean.com

Lees ook:

Thomas Ritter sluit zich aan bij VENGEAN

28-10-2025 | 14:50:36
Met zijn komst versterkt het bureau zijn internationale positie en richt het zich nadrukkelijker op de DACH-markten: Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power

27-10-2025 | 15:47:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV spreekt hij over zijn recente reis naar Hamburg en over het succes van de rebranding van nexeye

Annis Anakotta Creative Director VENGEAN

01-09-2025 | 14:32:00
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.

Andy Mosmans: Branding is de kunst van het creëren van geloof

20-08-2025 | 11:18:00
In tegenstelling tot het gezegde seeing is believing, is de waarheid eerder: we zien wat we geloven.

Andy Mosmans: Creativiteit is een middel, geen doel in merkbouw

15-08-2025 | 13:45:29
Branding draait niet om slim zijn, maar om helder zijn. Niet om schreeuwen, maar om relevant zijn. Niet om gimmicks, maar om betekenis.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.