Tweede editie van VENGEAN VENUES bij Schouten & Nelissen

Op 3 oktober vond de tweede editie van VENGEAN VENUES plaats in het historische voormalige schoolgebouw van Schouten & Nelissen in Zaltbommel. Leiders uit de bedrijfswereld, van star-ups tot scale-ups en ondernemende corporates, kwam bijeen om met elkaar te praten over de uitdagingen en kansen van merkportfoliobeleid.

De avond werd geopend door Marieke Schouten, Director Competence Training Institute, Chief DNA Officer bij Schouten & Nelissen en dochter van oprichter Jan Schouten. Ze startte met een interactief kennismakingsspel. Vervolgens deelde ze haar visie op de geschiedenis en de kernwaarden van Schouten & Nelissen en haar dochterbedrijven.

Andy Mosmans, CEO van VENGEAN, gaf vervolgens inzicht in de theorie achter merkportfoliobeleid. Een belangrijk terugkerend thema is de zoektocht naar de balans tussen het versterken van het overkoepelende of - zoals in het geval van Schouten & Nelissen - legacy merk, het behouden van de eigen identiteit van de individuele submerken en het maken van strategische keuzes voor de juiste focus per merk. Hij benadrukte het belang van een strategische merkarchitectuur die voortvloeit uit een sterk centraal merkverhaal.

Schouten & Nelissen is een wereldwijd opererende organisatie met een merkportfolio dat in de loop van de tijd is uitgebreid. Volgens Andy Mosmans is er op deze manier een House of (Endorsed) Brands ontstaan, waarin naast het corporate/bron-merk Schouten & Nelissen juist diverse andere merken bestaan, waaronder het opleidings- en ontwikkelbedrijf SUAS - Schouten & Nelissen University of Applied Sciences.

Andy Mosmans: “Schouten & Nelissen zelf staat en gaat voor het waarom van de groep, terwijl de andere merken een verdieping bieden en zich onderscheiden in hoe en wat zij aanbieden. Schouten & Nelissen endorset de andere merken: A Company of Schouten & Nelissen.”

www.vengean.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Annis Anakotta Creative Director VENGEAN

01-09-2025 | 14:32:00
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.

Andy Mosmans: Branding is de kunst van het creëren van geloof

20-08-2025 | 11:18:00
In tegenstelling tot het gezegde seeing is believing, is de waarheid eerder: we zien wat we geloven.

Andy Mosmans: Creativiteit is een middel, geen doel in merkbouw

15-08-2025 | 13:45:29
Branding draait niet om slim zijn, maar om helder zijn. Niet om schreeuwen, maar om relevant zijn. Niet om gimmicks, maar om betekenis.

[SHOWREEL!] VENGEAN

01-08-2025 | 12:55:00
VENGEAN is een creatief brandingbureau, opgericht in 2021. Met een missie om impact te creëren door ondernemingen vol energie vooruit te helpen

Bram Holzapfel: Branding is het hart van je bedrijf

01-08-2025 | 12:48:00
Bram Holzapfel, Executive Creative Director en medeoprichter, sprak met Marketing Report over het businessmodel van het bureau


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.