Truus ontwikkelt campagne rond meme voor KFC
Reclamebureau vertaalt internetklassieker naar cheesy burger
Reclamebureau Truus heeft de campagne ontwikkeld voor de introductie van de Ik Wil Kaas- burger van KFC. De actie is gebaseerd op een virale uitspraak die tien jaar geleden ontstond bij een Nederlandse kaasboer en inmiddels is uitgegroeid tot een bekende internetmeme. De campagne speelt in op die internetcultuur en is bedoeld om een jonge doelgroep aan te spreken.
Centraal in de campagne staat een tv-commercial in brainrot-stijl, waarin snelle montage, overdaad aan visuals en referenties naar de meme samenkomen. De uitgesproken stijl sluit aan bij een generatie die is opgegroeid met TikTok-edits en ironische nostalgie.
Tamara van Beelen, Head of Marketing van KFC Nederland: "Deze burger gaat over meer dan kaas. Het is een knipoog naar een stukje Nederlandse internetgeschiedenis. En natuurlijk wilden we daar een campagne bij maken die net zo brutaal en herkenbaar is als de uitspraak zelf."
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met mediabureau Abovo Media en PR-bureau Ovide.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars
Branded content scoort hoger dan tv- en radioreclame
Cannes 2025: Japie Stoppelenburg over Truus
Truus aan de slag met social content Douwe Egberts
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert