
ToyChamp en DreamLand gaan samen verder als DreamLand
De merknaam Intertoys blijft behouden en ontwikkelt zich verder als afzonderlijk merk in Nederland
Speelgoedretailers ToyChamp en DreamLand worden vanaf september 2025 samengevoegd onder één merknaam: DreamLand. Sinds de overname van een meerderheid van de DreamLand-aandelen door ToyChamp in 2023 is er achter de schermen gewerkt aan een integratie van beide ketens.
De winkels in België en Nederland zullen voortaan opereren onder de merknaam DreamLand. Het merk krijgt een ander logo, een aangescherpte positionering en een winkelconcept dat inspeelt op de behoeften van de hedendaagse consument.
Merk DreamLand blijft, vorm verandert
ToyChamp groeide sinds 2023 flink door, onder andere door de integratie van twaalf winkels van het failliete FUN en de recente overname van Intertoys. De keuze om verder te gaan onder de naam DreamLand is het resultaat van een afweging van verschillende scenario’s, zowel commercieel als emotioneel.
Koen Nolmans, CEO: “We zijn voor deze beslissing niet over één nacht ijs gegaan, we hebben verschillende scenario’s uitvoerig bestudeerd en gevalideerd bij klanten en medewerkers. Maar DreamLand is, zeker in België, een naam als een klok waaraan veel consumenten positieve waarden koppelen. Het zou niet verstandig zijn omwille van uitsluitend emotionele redenen te beslissen die naam van de markt te laten verdwijnen als er al zoveel geïnvesteerd werd in het commerciële potentieel.”
Herpositionering vanaf september 2025
De vernieuwde merkstrategie gaat gepaard met een nieuwe visuele identiteit, een aangepaste communicatieaanpak en een winkelconcept waarin beleving centraal staat. Vanaf begin 2026 worden alle winkels heringericht om beter aan te sluiten op de klantverwachtingen.
Koen Nolmans: “Wij blijven rotsvast geloven in de toekomst van fysieke speelgoedretail, op voorwaarde dat de klant centraal staat en een beleving geboden wordt die mensen doet dromen, hen prikkelt en hen inspireert. Daar hebben we de voorbije jaren bewust op ingezet, en het merk DreamLand leent zich perfect om dat concept verder vorm te geven in de toekomst.”
De merknaam Intertoys blijft behouden en ontwikkelt zich verder als afzonderlijk merk in Nederland.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
[Vacancy] Initiative has a position for Performance Manager Commerce (Nike Account)
N=5, HOWDY en Patta ontwikkelen campagne Mentrum
HPB | Het PR Bureau aan de slag voor Mentos
[Vacatures] Joe Public Amsterdam zoekt een Strategy Director
Carlsberg eert 2005-finale met speciaal blik
Gepubliceerd door: Saskia van Weert