Total Design ontwikkelt activatie voor Nierstichting

Om extra aandacht én donaties te krijgen voor de Week van de Nieren van de Nierstichting, heeft Total Design een activatie ontwikkeld die het belang van de nieren tastbaar maakt. Het bureau won eerder een pitch voor de organisatie en verzorgt nu de branding en communicatie.

In de actieweek rijdt er een speciale vuilniswagen rond door Nederland. De tekst hierop is: Als je nieren ermee ophouden, is het alsof wij ermee ophouden. De wagen is voorzien van een QR-code voor donaties.

De vuilniswagen is een metafoor, die staat voor wat nieren doen. Afvalstoffen afvoeren en zo je bloed schoonhouden. Hoe belangrijk dit is, realiseren mensen zich niet altijd. Door dit te vertalen naar de dagelijkse werkelijkheid wordt dit veel meer invoelbaar en urgent. Tegelijkertijd is de wagen hiermee een gigantisch ‘moving billboard’, dat mensen uitnodigt om te doneren.

Milo van der Meij, Head of Campaigns bij Total Design: “Mooi dat we extra impact kunnen maken voor de Nierstichting, waarbij we oprecht kunnen zeggen: the medium is the message!’

Tom Oostrom, directeur van de Nierstichting: "We zijn heel blij met dit idee van Total Design om aandacht te vragen voor ons werk. De Nierstichting zet alles op alles om nierschade te voorkomen en beter te behandelen. Door mensen bewust te maken van risico's zoals diabetes, een hoge bloeddruk of het eten van te veel zout. Door nierschade eerder op te sporen, en te behandeling en begeleiding te verbeteren."

De Week van de Nieren loopt tot en met 21 september.

www.totaldesign.com

www.nierstichting.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Belgische gamingcampagne stimuleert orgaandonatie

15-08-2025 | 13:48:00
In België is Virtual Donors gelanceerd, een campagne die orgaandonatie direct integreert in multiplayergames zoals Minecraft, Baldur’s Gate 3 en Fortnite

Bob Koigi: Sportfans zijn nu communities met invloed

15-08-2025 | 11:34:27
Van miljardencontracten voor uitzendrechten tot straatvoetbal-geïnspireerde stunts: de sportwereld zit midden in een marketingrevolutie.

Mathieu Plassard: Strategie en lef in de Franse reclamewereld

15-08-2025 | 11:27:00
Marketing Report.One sprak met Mathieu Plassard, de President en CEO van Ogilvy Paris, over hoe het bureau creativiteit, cultuur en technologie samenbrengt

[Vacatures] LEQUAL zoekt een Senior SEO Consultant

15-08-2025 | 10:02:00
LEQUAL is per direct op zoek naar Senior SEO Consultant

Michelle Waweru: American Eagle wint, maar riskeert veel

13-08-2025 | 14:23:00
De reclame van American Eagle, met actrice en filmproducent Sydney Sweeney in de hoofdrol, heeft flink wat losgemaakt in de marketingwereld.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.