Total Design en de bibliotheken van Nederland lanceren campagne

De openbare bibliotheken in Nederland lanceren een landelijke campagne om iedereen in Nederland te laten weten dat je voor meer bij de Bibliotheek terecht kunt dan dat mensen nu denken. Het thema van de door Total Design ontwikkelde campagne is Ontdek wat je allemaal kan. Het is voor het eerst dat de bibliotheken een collectieve campagne voeren om te laten zien wat de bibliotheek te bieden heeft.

De campagne wordt uitgerold op televisie, online en social media. Daarnaast is de website bibliotheek.nl aangepast en kunnen lokale bibliotheken gebruikmaken van campagnematerialen om hun lokale aanbod aandacht te geven.

De merkbelofte wordt ingevuld met voorbeelden die staan voor de diversiteit van wat er allemaal wel niet kan bij de Bibliotheek: een kind dat met een 3D-printer een T-Rex heeft gemaakt, een bibliotheekbezoeker die leert voor haar auto theorie-examen en iemand die aan zijn digitale vaardigheden wil werken.

Klaas Gravesteijn, dIrecteur van de Vereniging van Openbare Bibliotheken: "Met de slogan Ontdek wat je allemaal kan roepen we niet alleen mensen op om het aanbod van de bieb te ontdekken, maar ook om zichzelf te blijven uitdagen. En dat kan iedereen bij de bieb, ongeacht hun leeftijd of vaardigheden."

Met deze imagocampagne richt de bibliotheek zich met name op niet-gebruikers, terwijl ook de huidige leden lang niet altijd het juiste beeld hebben. Voor de campagne-commercials zijn bewust gebruikers en diensten gekozen die het brede aanbod van de bibliotheek voor het voetlicht brengen.

Klaas Gravesteijn: "Bibliotheken zijn al jaren actief op heel veel maatschappelijke en educatieve terreinen. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor allerlei cursussen, taal- en computerhulp, vragen over overheidswebsites, huiswerkbegeleiding, 3D-printen, maakplaatsen en culturele bijeenkomsten. We hopen met deze campagne eenieder nieuwsgierig te maken om het aanbod te komen ontdekken."

Milo van der Meij, Hoofd campagne bij Total Design: "Wat de bibliotheek allemaal kan bieden aan mensen is het best bewaarde geheim van Nederland. De bibliotheek is tegenwoordig de huiskamer van de samenleving. Misschien wel de laatste plaats waar je kan zijn zonder iets te hoeven kopen. We zijn er trots op dat we dit A-merk meer inhoudelijke bekendheid kunnen geven."

www.totaldesign.com

www.bibliotheek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Total Design herpositioneert Nierstichting

16-06-2025 | 15:22:40
De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit.

Total Design wint goud en zilver bij IDA Awards

07-02-2025 | 08:00:00
Total Design (TD) heeft goud en zilver gewonnen voor de brand identity van Firda en de seizoensbrochure van Nationale Opera & Ballet.

Total Design ontwikkelt multimediale campagne BLOX

31-01-2025 | 08:00:00
De campagne presenteert BLOX als de meest gebruiksvriendelijke app voor het kopen, verkopen en bewaren van cryptocurrencies.

Martijn Arts neemt het stokje over van Koen de Groot bij Total Design

20-12-2024 | 12:53:00
Total Design maakt een wisseling in het leiderschap bekend. Koen de Groot draagt na een periode als CEO het stokje over aan Martijn Arts

Total Design ontwikkelt activatie voor Nierstichting

18-09-2024 | 09:40:00
In de actieweek rijdt er een speciale vuilniswagen rond door Nederland. De tekst hierop is: Als je nieren ermee ophouden, is het alsof wij ermee ophouden.

 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.