Total Design en de bibliotheken van Nederland lanceren campagne

De openbare bibliotheken in Nederland lanceren een landelijke campagne om iedereen in Nederland te laten weten dat je voor meer bij de Bibliotheek terecht kunt dan dat mensen nu denken. Het thema van de door Total Design ontwikkelde campagne is Ontdek wat je allemaal kan. Het is voor het eerst dat de bibliotheken een collectieve campagne voeren om te laten zien wat de bibliotheek te bieden heeft.

De campagne wordt uitgerold op televisie, online en social media. Daarnaast is de website bibliotheek.nl aangepast en kunnen lokale bibliotheken gebruikmaken van campagnematerialen om hun lokale aanbod aandacht te geven.

De merkbelofte wordt ingevuld met voorbeelden die staan voor de diversiteit van wat er allemaal wel niet kan bij de Bibliotheek: een kind dat met een 3D-printer een T-Rex heeft gemaakt, een bibliotheekbezoeker die leert voor haar auto theorie-examen en iemand die aan zijn digitale vaardigheden wil werken.

Klaas Gravesteijn, dIrecteur van de Vereniging van Openbare Bibliotheken: "Met de slogan Ontdek wat je allemaal kan roepen we niet alleen mensen op om het aanbod van de bieb te ontdekken, maar ook om zichzelf te blijven uitdagen. En dat kan iedereen bij de bieb, ongeacht hun leeftijd of vaardigheden."

Met deze imagocampagne richt de bibliotheek zich met name op niet-gebruikers, terwijl ook de huidige leden lang niet altijd het juiste beeld hebben. Voor de campagne-commercials zijn bewust gebruikers en diensten gekozen die het brede aanbod van de bibliotheek voor het voetlicht brengen.

Klaas Gravesteijn: "Bibliotheken zijn al jaren actief op heel veel maatschappelijke en educatieve terreinen. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor allerlei cursussen, taal- en computerhulp, vragen over overheidswebsites, huiswerkbegeleiding, 3D-printen, maakplaatsen en culturele bijeenkomsten. We hopen met deze campagne eenieder nieuwsgierig te maken om het aanbod te komen ontdekken."

Milo van der Meij, Hoofd campagne bij Total Design: "Wat de bibliotheek allemaal kan bieden aan mensen is het best bewaarde geheim van Nederland. De bibliotheek is tegenwoordig de huiskamer van de samenleving. Misschien wel de laatste plaats waar je kan zijn zonder iets te hoeven kopen. We zijn er trots op dat we dit A-merk meer inhoudelijke bekendheid kunnen geven."

www.totaldesign.com

www.bibliotheek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

Total Design ontwikkelt merkstrategie voor Future Up

25-11-2025 | 15:41:24
De naamswijziging markeert een nieuwe fase voor de organisatie die inzet op duurzaam en concurrerend ondernemen.

Total Design wint drie Red Dot Design Awards

02-09-2025 | 15:04:00
Het rebrandingproject voor Nationale Opera & Ballet werd onderscheiden in de categorieën Corporate Design en Brand Design.

Total Design behaalt B Corp-certificering

22-07-2025 | 11:15:10
Het bureau sluit zich daarmee aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die zakelijk succes combineren met maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Total Design herpositioneert Nierstichting

16-06-2025 | 15:22:40
De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.