Total Design behaalt B Corp-certificering

Total Design is sinds juli 2025 B Corp-gecertificeerd. Het strategisch creatief bureau uit Amsterdam sluit zich daarmee aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die zakelijk succes combineren met maatschappelijke verantwoordelijkheid. De certificering is toegekend door B Lab en bevestigt dat Total Design voldoet aan hoge standaarden op het gebied van sociale en ecologische impact.

Keuze uit overtuiging

Martijn Arts, Managing Director van Total Design: "Wij willen de beste versie van Total Design zijn. Dat betekent dat we niet alleen ontwerpen met impact, maar ook als organisatie bijdragen aan een inclusieve en duurzame wereld. De certificering helpt ons om die maatschappelijke betrokkenheid expliciet te maken en structureel te verbeteren. Het is een logisch onderdeel van onze positionering en strategie."

Certificering als fundament voor groei

De B Corp-certificering biedt Total Design naast erkenning ook concrete handvatten voor verdere ontwikkeling. In de B Impact Assessment heeft het bureau gescoord op thema’s als duurzame samenwerking met leveranciers, divers personeelsbeleid, transparantie en maatschappelijke betrokkenheid. Het traject leidde tot nieuwe inzichten en praktische verbeteringen, waaronder het samenbrengen van beleid in één handboek.

Martijn Arts: "Het traject heeft ons geholpen om als team nog bewuster te kijken naar onze processen, relaties en rol in de samenleving. En het opent deuren naar nieuwe vormen van samenwerking met gelijkgestemde partners en opdrachtgevers."

Nils Lenstra, B Corp Project Manager: "Het B Corp-traject heeft ons als team geholpen om beleid, processen en ambities helder in te richten. De certificering is geen eindpunt. Het daagt ons uit om samen elke dag een beetje beter te worden."

B Corp-certificering in Nederland

De certificering evalueert het hele bedrijf op vijf kerndomeinen: governance, medewerkers, community, milieu en klanten. Total Design behaalde 89,9 punten, ruim boven de vereiste 80, en legt daarmee ook juridisch vast dat maatschappelijke waarde centraal staat.

Total Design sluit aan bij wereldwijde beweging

Met de certificering maakt Total Design nu deel uit van een netwerk van meer dan 9.000 B Corps in 105 landen en 162 sectoren. In de Benelux zijn inmiddels ruim 500 bedrijven gecertificeerd. Dit varieert van sociale ondernemingen tot gevestigde merken als Rituals, Tony’s Chocolonely, Ace & Tate, Auping, Swapfiets en Triodos Bank.

Tessa van Soest, directeur van B Lab Benelux: "Het is ontzettend inspirerend om Total Design te mogen verwelkomen in de B Corp-community. Hun toewijding om op een andere manier zaken te doen zal een voorbeeld zijn voor anderen, en helpt het besef te verspreiden dat zakelijk succes net zo goed over mens en planeet moet gaan als over winst."

www.totaldesign.com

Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Anne Stokvis en Thijs Bontje over creativiteit als product en meetbaar effect

07-11-2025 | 08:54:00
Bij Marketing Report TV spreken we met Anne Stokvis, Creative Director en partner bij N=5, en Thijs Bontje, Creative Partner bij het bureau.

[Vacatures] Follo zoekt een Team Lead SEO

07-11-2025 | 08:39:00
Follo is per direct op zoek naar Team Lead SEO - 32-40 uur | Hybride werken

Monique Bergers: Strategie laat creatie impact maken

06-11-2025 | 16:12:00
Bas Vlugt spreekt met haar over het belang van inzicht in marges, de rol van data in projectplanning en de activiteiten van Teamleader


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.