Total Design behaalt B Corp-certificering

Total Design is sinds juli 2025 B Corp-gecertificeerd. Het strategisch creatief bureau uit Amsterdam sluit zich daarmee aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die zakelijk succes combineren met maatschappelijke verantwoordelijkheid. De certificering is toegekend door B Lab en bevestigt dat Total Design voldoet aan hoge standaarden op het gebied van sociale en ecologische impact.

Keuze uit overtuiging

Martijn Arts, Managing Director van Total Design: "Wij willen de beste versie van Total Design zijn. Dat betekent dat we niet alleen ontwerpen met impact, maar ook als organisatie bijdragen aan een inclusieve en duurzame wereld. De certificering helpt ons om die maatschappelijke betrokkenheid expliciet te maken en structureel te verbeteren. Het is een logisch onderdeel van onze positionering en strategie."

Certificering als fundament voor groei

De B Corp-certificering biedt Total Design naast erkenning ook concrete handvatten voor verdere ontwikkeling. In de B Impact Assessment heeft het bureau gescoord op thema’s als duurzame samenwerking met leveranciers, divers personeelsbeleid, transparantie en maatschappelijke betrokkenheid. Het traject leidde tot nieuwe inzichten en praktische verbeteringen, waaronder het samenbrengen van beleid in één handboek.

Martijn Arts: "Het traject heeft ons geholpen om als team nog bewuster te kijken naar onze processen, relaties en rol in de samenleving. En het opent deuren naar nieuwe vormen van samenwerking met gelijkgestemde partners en opdrachtgevers."

Nils Lenstra, B Corp Project Manager: "Het B Corp-traject heeft ons als team geholpen om beleid, processen en ambities helder in te richten. De certificering is geen eindpunt. Het daagt ons uit om samen elke dag een beetje beter te worden."

B Corp-certificering in Nederland

De certificering evalueert het hele bedrijf op vijf kerndomeinen: governance, medewerkers, community, milieu en klanten. Total Design behaalde 89,9 punten, ruim boven de vereiste 80, en legt daarmee ook juridisch vast dat maatschappelijke waarde centraal staat.

Total Design sluit aan bij wereldwijde beweging

Met de certificering maakt Total Design nu deel uit van een netwerk van meer dan 9.000 B Corps in 105 landen en 162 sectoren. In de Benelux zijn inmiddels ruim 500 bedrijven gecertificeerd. Dit varieert van sociale ondernemingen tot gevestigde merken als Rituals, Tony’s Chocolonely, Ace & Tate, Auping, Swapfiets en Triodos Bank.

Tessa van Soest, directeur van B Lab Benelux: "Het is ontzettend inspirerend om Total Design te mogen verwelkomen in de B Corp-community. Hun toewijding om op een andere manier zaken te doen zal een voorbeeld zijn voor anderen, en helpt het besef te verspreiden dat zakelijk succes net zo goed over mens en planeet moet gaan als over winst."

www.totaldesign.com

Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Greenberry en OBA brengen bibliotheekervaring digitaal tot leven

16-10-2025 | 17:25:00
De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) heeft samen met strategisch designbureau Greenberry een vernieuwde website gelanceerd.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.