Toolstation zet vakmensen en medewerkers centraal in campagne

Toolstation heeft in het Verenigd Koninkrijk een campagne gelanceerd waarin vakmensen en medewerkers de hoofdrol spelen. Met de slogan Next Stop, Toolstation laat het merk in tv-, radio- en socialmediacontent zien hoe collega's vakmensen dagelijks ondersteunen. De campagne is ontwikkeld door TBWA\MCR, dat sinds maart de vaste creatieve partner van Toolstation is. Toolstation heeft ook filialen in Nederland.

In twee tv-spots – Night en Moves – verschijnen medewerkers achter een rijdende Toolstation-balie, waarmee het merk benadrukt hoe het personeel inspeelt op de behoeften van de klant. De radiospots zijn gebaseerd op het dagelijkse klantcontact in de winkels: korte, directe dialogen waarin service zonder gedoe centraal staat.

Ondersteuning voor de vakman in elke rol

De campagne wijkt af van gebruikelijke communicatie binnen de branche. De creatieve insteek laat zien hoe vakmensen hun werk combineren met rollen als ondernemer, leidinggevende of ouder.

John Triner, director TBWA\MCR: "Vakmensen vormen de ruggengraat van het land – zij bouwen het en houden het draaiende. Ondanks dat het ondernemers, harde werkers en vaklieden zijn, worden ze in communicatie vaak versimpeld of als grappenmakers neergezet. Met humor – en soms absurdisme – laten we zien dat we begrijpen met welke persoonlijke uitdagingen vakmensen dagelijks te maken hebben, en dat Toolstation hen daarin ondersteunt."

Social first-strategie met medewerkers in de hoofdrol

De campagne loopt via tv, radio, YouTube en sociale kanalen en combineert betaalde en organische distributie. Ook op platforms als TalkSport, Absolute Radio en Fix Radio is de campagne te horen. Medewerkers spelen de hoofdrol in alle social content, waarmee het merk een online community wil opbouwen rond de vakman.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.