TikTok officiële mediapartner van de European Para Championships 2023

Het van oorsprong Chinese social mediamerk TikTok heeft zich als officiële mediapartner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus 2023 plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

De European Para Championships zal met TikTok samenwerken om sportfans op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rondom het evenement. Gedurende het toernooi zijn er zowel een behind the scenes beelden te zien alsmede warming-up beelden, hoogtepunten van de wedstrijden en reacties van de atleten. Via de hashtag #EPC2023 kunnen fans alle event-gerelateerde content vinden. Deze is bovendien te vinden op de #EPC2023 Search Hub, waar alle posts van de organisatie, de officiële broadcasters en teams & atleten zal worden gebundeld. Ook zijn er via TikTok livestreams van onder meer de openingsceremonie en een aantal finales te zien.

Atleten die deelnemen aan het toernooi worden door de European Para Championships en TikTok uitgenodigd voor een workshop waarin ze meer leren over het creëren van content om zodoende de zichtbaarheid van parasport te vergroten op het platform.

Jeroen Straathof, toernooidirecteur van de European Para Championship: “De samenwerking stelt ons in staat om de parasport een podium te geven met een ongelooflijk groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. We kunnen een zaadje planten in de hoofden van de sportfans van de toekomst. Als mediapartner zal TikTok alle content rondom #EPC2023 maximaal ondersteunen en ons meer zichtbaarheid geven op het platform. Ook is het feit dar er verschillende finales live te zien zijn via het platform een unicum in de parasport waar we trots op zijn.”

Marlène Masure, General Manager Operations France, Benelux & Southern Europe bij TikTok: "Door fans een unieke toegang te geven tot hun favoriete atleten en sporten is TikTok snel uitgegroeid tot een go-to bestemming voor sportcontent. Nu we een van dé para-sportevenementen van het jaar vieren zijn we verheugd om met de European Para Championships samen te werken om speciale content van het event in Rotterdam naar onze sportcommunity te brengen, zodat ze op de eerste rij zitten voor alle actie.

www.tiktok.com

www.europeanparachampionships.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.

Shopsuite/Discover Media neemt LinkPizza na faillissement over

23-09-2025 | 22:30:00
Shopsuite heeft op 15 september 2025 de activa van influencer- en marketingplatform LinkPizza overgenomen. Daarmee maakt Linkpizza een doorstart.

Aardman en TikTok zoeken grootste Shaun the Sheep-fan

26-08-2025 | 13:46:50
De winnaar krijgt bovendien een rol in de nieuwe film The Beast of Mossy Bottom, die in 2026 verschijnt.

Samsung zet studentenkamer centraal in campagne

20-08-2025 | 12:01:00
Samsung heeft tijdens de introductieweken in Amsterdam een campagne gelanceerd rond het thema woningnood onder studenten.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.