TikTok officiële mediapartner van de European Para Championships 2023

Het van oorsprong Chinese social mediamerk TikTok heeft zich als officiële mediapartner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus 2023 plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

De European Para Championships zal met TikTok samenwerken om sportfans op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rondom het evenement. Gedurende het toernooi zijn er zowel een behind the scenes beelden te zien alsmede warming-up beelden, hoogtepunten van de wedstrijden en reacties van de atleten. Via de hashtag #EPC2023 kunnen fans alle event-gerelateerde content vinden. Deze is bovendien te vinden op de #EPC2023 Search Hub, waar alle posts van de organisatie, de officiële broadcasters en teams & atleten zal worden gebundeld. Ook zijn er via TikTok livestreams van onder meer de openingsceremonie en een aantal finales te zien.

Atleten die deelnemen aan het toernooi worden door de European Para Championships en TikTok uitgenodigd voor een workshop waarin ze meer leren over het creëren van content om zodoende de zichtbaarheid van parasport te vergroten op het platform.

Jeroen Straathof, toernooidirecteur van de European Para Championship: “De samenwerking stelt ons in staat om de parasport een podium te geven met een ongelooflijk groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. We kunnen een zaadje planten in de hoofden van de sportfans van de toekomst. Als mediapartner zal TikTok alle content rondom #EPC2023 maximaal ondersteunen en ons meer zichtbaarheid geven op het platform. Ook is het feit dar er verschillende finales live te zien zijn via het platform een unicum in de parasport waar we trots op zijn.”

Marlène Masure, General Manager Operations France, Benelux & Southern Europe bij TikTok: "Door fans een unieke toegang te geven tot hun favoriete atleten en sporten is TikTok snel uitgegroeid tot een go-to bestemming voor sportcontent. Nu we een van dé para-sportevenementen van het jaar vieren zijn we verheugd om met de European Para Championships samen te werken om speciale content van het event in Rotterdam naar onze sportcommunity te brengen, zodat ze op de eerste rij zitten voor alle actie.

www.tiktok.com

www.europeanparachampionships.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

GoSpooky ontwikkelt social kerstserie de Etos Cadeaubus

11-12-2025 | 12:19:51
Etos start deze feestdagen met de Etos Cadeaubus, een vierdelige social kerstserie die te zien is op Instagram en TikTok.

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.

Shopsuite/Discover Media neemt LinkPizza na faillissement over

23-09-2025 | 22:30:00
Shopsuite heeft op 15 september 2025 de activa van influencer- en marketingplatform LinkPizza overgenomen. Daarmee maakt Linkpizza een doorstart.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.