TikTok officiële mediapartner van de European Para Championships 2023

Het van oorsprong Chinese social mediamerk TikTok heeft zich als officiële mediapartner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus 2023 plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

De European Para Championships zal met TikTok samenwerken om sportfans op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rondom het evenement. Gedurende het toernooi zijn er zowel een behind the scenes beelden te zien alsmede warming-up beelden, hoogtepunten van de wedstrijden en reacties van de atleten. Via de hashtag #EPC2023 kunnen fans alle event-gerelateerde content vinden. Deze is bovendien te vinden op de #EPC2023 Search Hub, waar alle posts van de organisatie, de officiële broadcasters en teams & atleten zal worden gebundeld. Ook zijn er via TikTok livestreams van onder meer de openingsceremonie en een aantal finales te zien.

Atleten die deelnemen aan het toernooi worden door de European Para Championships en TikTok uitgenodigd voor een workshop waarin ze meer leren over het creëren van content om zodoende de zichtbaarheid van parasport te vergroten op het platform.

Jeroen Straathof, toernooidirecteur van de European Para Championship: “De samenwerking stelt ons in staat om de parasport een podium te geven met een ongelooflijk groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. We kunnen een zaadje planten in de hoofden van de sportfans van de toekomst. Als mediapartner zal TikTok alle content rondom #EPC2023 maximaal ondersteunen en ons meer zichtbaarheid geven op het platform. Ook is het feit dar er verschillende finales live te zien zijn via het platform een unicum in de parasport waar we trots op zijn.”

Marlène Masure, General Manager Operations France, Benelux & Southern Europe bij TikTok: "Door fans een unieke toegang te geven tot hun favoriete atleten en sporten is TikTok snel uitgegroeid tot een go-to bestemming voor sportcontent. Nu we een van dé para-sportevenementen van het jaar vieren zijn we verheugd om met de European Para Championships samen te werken om speciale content van het event in Rotterdam naar onze sportcommunity te brengen, zodat ze op de eerste rij zitten voor alle actie.

www.tiktok.com

www.europeanparachampionships.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.

Shopsuite/Discover Media neemt LinkPizza na faillissement over

23-09-2025 | 22:30:00
Shopsuite heeft op 15 september 2025 de activa van influencer- en marketingplatform LinkPizza overgenomen. Daarmee maakt Linkpizza een doorstart.

Aardman en TikTok zoeken grootste Shaun the Sheep-fan

26-08-2025 | 13:46:50
De winnaar krijgt bovendien een rol in de nieuwe film The Beast of Mossy Bottom, die in 2026 verschijnt.

Samsung zet studentenkamer centraal in campagne

20-08-2025 | 12:01:00
Samsung heeft tijdens de introductieweken in Amsterdam een campagne gelanceerd rond het thema woningnood onder studenten.

Femke Anna van Zanten Country Manager TikTok Benelux

11-08-2025 | 15:57:53
Zij volgt het team op in een periode die wordt gekenmerkt door zowel verlies als nieuwe stappen voorwaarts.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.