The Valley dropt met Oldtimers een historische lekkernij ter ere van 100-jarig jubileum

Oldtimers kondigt haar 100-jarig jubileum aan. Als onderdeel van deze mijlpaal ‘dropt’ Oldtimers een reeks exclusieve initiatieven, om 100 jaar smaak met karakter te vieren. De feestvreugde begint op Wereld Drop Dag, waar een lekkernij gelanceerd wordt als eerbetoon aan het Friese vakmanschap. Begin dit jaar introduceerde Oldtimers in samenwerking met The Valley al een campagne om het vakmanschap achter drop onder de aandacht te brengen.

Friese trots op Wereld Drop Dag

De historie van Oldtimers is verbonden met de Friese geschiedenis. Van het bescheiden begin in de Van Slooten Fabrieken te Harlingen tot het opschalen in Leeuwarden en de experimentele keuken in de huidige fabriek in Jirnsum. Op 12 april tijdens Wereld Drop Dag wordt de vlag uitgehangen bij het Post-Plaza hotel in Leeuwarden. Samen met burgemeester Sybrand van Haersma Buma viert Oldtimers de verbondenheid met Friesland én lanceren ze een speciale historische lekkernij.

Historische Drop

Amber Verschuur, Brand Manager van Oldtimers: "Als eerbetoon aan de Friese oorsprong hebben onze dropmakers de eerstgevonden Nederlandse droprecepten uit de 18e eeuw nieuw leven ingeblazen. Met alleen de puurste en meest essentiële ingrediënten herleeft de essentie van drop, zoals het ooit bedoeld was. Een voor deze tijd opmerkelijke hoeveelheid Arabische gom en zoethoutwortel zijn vakkundig verheven tot een onverwachts intense beleving. Drop die uitblinkt in eenvoud, maar met een memorabele smaak. De verpakking is een knipoog naar het blik waarin de Van Slooten drop vroeger verkocht werd." Oldtimers’ Historische Drop is vanaf 12 april beperkt verkrijgbaar in Friesland.

Voorproefje: Oldtimers dropt meer…

In de loop van het jaar werkt Oldtimers samen met Nederlandse vakmensen die van smaakinnovatie houden. De dropmakers zetten hun kennis in om met drop te experimenteren en het droppige karakter van Oldtimers te combineren met andere heerlijke lekkernijen. 100 jaar smaak met karakter wordt toepasselijk gevierd met smaakmakers, dropliefhebbers en levensgenieters in heel Nederland.

Michelle Quekel, Creatief bij Assist Digital, The Valley: "De initiatieven onder de paraplu Oldtimers Dropt laten zien hoe serieus Oldtimers het maken van drop neemt en hoeveel lengte er in dit volwassen product zit."

www.thevalley.nl

www.oldtimers.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Revolution Ad introduceert 3D-advertentieformaat in Europa

29-04-2025 | 14:41:09
Revolution Ad breidt uit naar Europa met een interactief 3D-advertentieformaat dat inspeelt op de afnemende effectiviteit van standaard banners.

Philip Kok (The Valley): Creatieve industrie op een keerpunt

12-03-2025 | 13:49:00
Traditionele creatieve bureaus komen steeds vaker onder druk te staan van investeerders en holdings die rendement boven creatief vakmanschap stellen

The Valley herpositioneert Bonusan

10-03-2025 | 11:53:00
The Valley heeft voedingsupplementenmerk Bonusan geholpen zich te herpositioneren met onder meer een campagne en een rebranding als onderdeel van een vernieuwde customer experience strategie waarbij ingezet wordt op de term begrip

The Valley ontwikkelt campagne Oldtimers

08-01-2024 | 16:47:00
In samenwerking met The Valley verschuift Oldtimers van een nostalgische positionering naar een tijdloos en premium merk met een focus op volwassen smaken

Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up

21-12-2023 | 00:51:00
Ook in 2023 regende het weer awards in de reclamebureauwereld. Maar welke reclamebureau werd het meest onderscheiden?
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.