
The Romans zet easyJet-jubileum op de kaart met activatie
Creatief communicatiebureau The Romans ontwikkelde een activatiecampagne voor het tienjarig bestaan van de easyJet-thuisbasis op Schiphol. In samenwerking met koffiezaak YUSU lanceerden zij de Flying Cake, een campagne die lokale betrokkenheid en zichtbaarheid moest vergroten.
De actie is een verwijzing naar de Nederlandse traditie van trakteren en sluit aan bij het merkplatform Get Out There van easyJet. Daarbij staat het plezier van reizen centraal.
Smaken geïnspireerd op favoriete bestemmingen
De Flying Cake is een luchtig taartje met smaken gebaseerd op drie populaire easyJet-bestemmingen vanuit Amsterdam, gekozen door de community van YUSU. Bij aankoop maakten klanten kans op vliegtickets.
Sophie Nicholson, partner The Romans: "Door het samenbrengen van smaak en reizen in een creatieve samenwerking met de populaire Amsterdamse coffee spot YUSU, hebben we een connectie kunnen maken met de lokale community en easyJet zichtbaar gemaakt in de grootste lifestyle media van Nederland. Hopelijk de eerste van velen!"
easyJet verbindt zich met lokale gemeenschap
In 2015 opende easyJet een basis op Schiphol. Sindsdien reisden meer dan 70 miljoen passagiers van en naar Amsterdam. Dit jaar verwacht de luchtvaartmaatschappij 6,2 miljoen passagiers naar ruim 40 bestemmingen te vervoeren.
Lizzie Davies, Head of Marketing easyJet: "Schiphol is inmiddels al tien jaar een belangrijke thuisbasis voor easyJet en we wilden die speciale band met Nederland op een originele manier vieren. Deze campagne onderstreept hoe belangrijk het voor easyJet is om ons te verbinden met de lokale gemeenschap op een manier die authentiek en organisch aanvoelt in hun dagelijks leven, met een knipoog naar Nederlandse tradities. Samen met YUSU en The Romans waren we in staat om iets te creëren dat mensen letterlijk het plezier van reizen laat proeven en ervaren en onze ‘Get Out There’-spirit omarmt."
Verkoopopbrengst naar UNICEF
De Flying Cake was van 5 tot en met 10 april verkrijgbaar bij YUSU. De campagne resulteerde in aandacht in onder andere ELLE, Foodies en Barts Boekje. De opbrengst van de taartjes gaat volledig naar UNICEF, partner van easyJet.
Credits:
Concept, design & executie: The Romans | Activatiepartner: YUSU | Fotografie: Il Soo van Dijk
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
HARDER BETTER STRONGER en JUICE verder onder één naam
Annexum en Fitzroy zetten baksteen centraal
Creatieve versterking bij Joe Public
Peter van Wijnaerde: Mediamagnaat en mayonaise voor merken
SuperRebel.Agency brengt spontane sausmix tot leven
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen