
The Others vernieuwt identiteit en beeldtaal CitySafes/Nederlandse Kluis
Creatief bureau The Others heeft de identiteit van CitySafes en De Nederlandse Kluis als de Nederlandse merknaam een boost gegeven met als doel om De Nederlandse Kluis en CitySafes een herkenbaarder, sterk internationaal merk te maken.
Daarbij is een internationale beeldbank ontwikkeld die zowel emotie als informatie overbrengt en gebruikt kan worden in de verschillende landen (België, Denemarken, Duitsland en Nederland) waar de merken actief zijn en ook geschikt is voor landen waar CItySafes in de toekomst actief wil worden.
De keuze voor concept en beeldbank is ingegeven vanuit de overtuiging dat alle verschillende doelgroepen in verschillende landen zich hiermee kunnen identificeren en dat iedereen wel iets van waarde heeft. Van oma haar sieraden, naar een Turkse bruidsschat tot belangrijke documenten van een ondernemer. Hierdoor is er gewerkt met veel verschillende modellen met verschillende achtergronden en nationaliteiten.
Dit heeft geleid tot een herkenbare identiteit en beeldbank zowel in beeld als in film. Die ingezet wordt in diverse media en middelen. Als eerste start op dit moment de campagne in Duitsland met een social campagne. Offline worden er onder andere outdoor, advertising en instore communications ingezet. In de loop van april 2024 worden de campagnes verder uitgerold in België, Denemarken en Nederland.
Marlous van Laar, CMO bij CitySafes: "We zijn ontzettend blij om de vernieuwde identiteit van CitySafes te presenteren. Door middel van frisse en herkenbare beeldtaal, streven we ernaar om De Nederlandse Kluis en CitySafes als sterke internationale merken te positioneren. Onze nieuwe internationale beeldbank is ontworpen om onze diverse doelgroepen in verschillende landen aan te spreken, iets wat goed bij ons aansluit aangezien onze diensten er zijn voor iedereen."
The Others heeft de complete productie in-house gerealiseerd in samenwerking met CitySafes. Van locaties tot productie, van beeldconcept tot beeldmanipulatie.
Zie hier meer over deze case van CitySafes bij The Others
Credits
CitySafes: Marlous van Laar, Sterre Embsen, Laura Quint | Creatie & Art direction | The Others: Chris Visser, Lion Versloot, Mandy van Montfoort | Account & Productie: Aafke Obbes | Fotografie: Lars Beekman | Film: Jorn Prinsen | Hair & Make-up: Ellen van Exter | Beeldmanipulatie Rolf Meijer Edit: Arjen Moes | Design: Bram van Geerenstein, Lucienne Meijer, Isabella Smit
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
The Others bouwt aan identiteit van Bouwmaat
[Vacatures] The Others zoekt een Creative Brand Designer
The Others maakt Samsungs Europese campagne voor de ClimateHub & Hydro Unit
The Others en VVV Cadeaukaart lanceren merkcampagne: Wat geef jij?
The Others ontwikkelt communicatieconcept voor Meggers wereldwijde merkidentiteit
Gepubliceerd door: David de Jong