
Olivier Koning en Paul de Kock van Leeuwen lanceren The Fresh Pool: agency voor 50+-marketingcommunicatie
Olivier Koning en Paul de Kock van Leeuwen lanceren The Fresh Pool, gespecialiseerd in het ontwikkelen van marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder.
Olivier Koning is voormalig Managing Director van creative agency Being There en Paul de Kock van Leeuwen is ex-eigenaar Mediaplus.
Olivier Koning: ”De doelgroep van 50 jaar en ouder is te lang de blinde vlek geweest van veel marketeers. Het is tijd om de heersende mythes en vooroordelen rondom 50+ te ontkrachten. Want dé 50-plusser bestaat ook helemaal niet. Het is een hele heterogene groep die zich met de juiste communicatie meer begrepen, gezien en gehoord zal voelen. Wij willen laten zien wat voor een prachtige groep mensen dit is; springlevend, koopkrachtig, divers en in verbinding met de hele samenleving.
Paul de Kock van Leeuwen: “Ik verbaas me er vaak over dat het grootste deel van de marketingbudgetten nog steeds gericht is op 20-49 jaar. Het wordt nu echt tijd om de doelgroep van ervaren consumenten serieus te benaderen en te starten met het creëren van campagnes die tegemoetkomen aan hun wensen en dromen. En dan mag je er ook niet langer van uitgaan dat je effectief bent onder het mom van je krijgt ze erbij als je een communicatieplan op 20-49 maakt. Wees nieuwsgierig, verdiep je in de diverse doelgroep en maak gerichte communicatie."
De Expert Pool werkt onder meer samen met Edgar Keehnen, dé expert/spreker op het gebied van mature marketing, Motivaction en een groep ervaren professionals.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data
Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert