Sweet Dreams geselecteerd voor European Film Awards

European Film Awards maakt vandaag bekend dat Sweet Dreams van Ena Sendijarevic is geselecteerd voor de European Film Awards. Daarmee dingt de film onder andere mee voor een award in de categorie Beste Speelfilm.

Deze week werd al bekend dat Sweet Dreams op het Nederlands Film Festival maar liefst 8 Gouden Kalf-nominaties kreeg waaronder die voor Beste Film, Beste Regie en Beste Hoofdrol. Daarmee kreeg de film, die tevens de Nederlandse inzending voor de Amerikaanse Oscars is, de meeste nominaties op het NFF toebedeeld.

In augustus werd Renée Soutendijk op het filmfestival van Locarno ook al bekroond met de award voor Beste Actrice. Sweet Dreams ging vrijdag 22 september feestelijk in première als openingsfilm van het Nederlands Film Festival en is vanaf 28 september te zien in de bioscoop via Gusto entertainment.

Over Sweet Dreams

Op een afgelegen Indonesisch eiland, tijdens de nadagen van het koloniale tijdperk, valt de Nederlandse suikerfabrikant Jan (Hans Dagelet) plotseling dood neer voor de ogen van zijn vrouw Agathe (Renée Soutendijk). Hun vervreemde zoon Cornelis (Florian Myjer) en zijn hoogzwangere vrouw Josefien (Lisa Zweerman) arriveren vanuit Nederland om het familiebedrijf over te nemen. Tot ieders ontzetting blijkt Jans concubine Siti (Hayati Azis) een sleutelrol in zijn testament te vervullen. Te midden van een opstand van de Indonesische arbeiders, begint een kat-en-muis-spel waar niemand heelhuids uit zal komen.

www.gusto-ent.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament

18-11-2025 | 18:07:00
Pathé brengt dit jaar een kerstornament uit: een miniatuur van de rode bioscoopstoel.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Vue opent bioscoop met 15 zalen in Houthavens

13-11-2025 | 11:10:58
Volgens de exploitant is dit het hoogste aantal zalen op één locatie in Nederland.

IFFR 2026 viert film en stad met tijgercampagne

31-10-2025 | 10:46:00
De campagne, ontwikkeld door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, brengt de tijger terug in een kleurrijk samenspel van stad, cinema en creativiteit.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.