Storyboard Agency ontwikkelt AXE-campagne Smell Finer, Get Closer

AXE introduceert de campagne Smell Finer, Get Closer om de AXE Fine Fragrance Collection te promoten. Deze campagne, ontwikkeld door Storyboard, richt zich op Gen Z mannen, om hen te helpen zich aantrekkelijk en zelfverzekerd te voelen.

De campagne speelt in op het inzicht dat Gen Z enorm geïnteresseerd is in het liefdesleven van influencers. De mogelijke romance tussen Roxy Dekker en Koen van Heest was dan ook het gesprek van de dag. Na maanden van geruchten en speculaties bevestigden Koen en Roxy onlangs hun relatie, wat leidde tot veel reacties op sociale media. De vraag Hoe krijgt Koen het telkens voor elkaar? werd vaak gesteld. Dit bood een perfecte kans voor AXE om hierop in te spelen.

Volgers van Koen konden de afgelopen weken al hints opmerken naar het geheim achter zijn aantrekkingskracht, wat leidde tot veel speculaties in de reacties onder zijn video's.

In zijn meest recente TikTok onthulde Koen dat hij niet altijd zo’n vrouwenmagneet is geweest. Wat veranderde? Volgens Koen ligt het geheim in zijn geur: AXE Black Vanilla, de nieuwste deodorant van AXE uit de Fine Fragrance Collection, die doet denken aan luxe parfum.

Timo de Putter, marketingmanager van AXE: "Met deze campagne willen we laten zien dat onze deodorant de geur heeft van luxe parfum. Door samen te werken met bekende influencer-koppels bouwen we associaties voor het merk met betrekking tot aantrekkingskracht, intimiteit, zelfvertrouwen en onze luxe geuren. Hiermee versterken we de propositie van het merk, maar ook voor AXE Black Vanilla specifiek."

Credits:

Opdrachtgever: Unilever | Client responsible: Timo de Putter | Bureau: Storyboard Agency | Creatieve directie: Chris Römer | Creatives: Tim Boom, Sterre Kunzler | Project team: Mellijn van Zanen, Danielle van Ginkel | Management: Bombers & Lemonade | Mediabureau: Mindshare

www.storyboard-agency.com

www.axe.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Trident lanceert campagne rond spontaniteit en eigenheid

06-08-2025 | 10:24:00
Trident Gum presenteert met TriDifferent een wereldwijde campagne die Gen Z aanmoedigt om af te wijken van de routine.

Cheetos kiest DEPT voor eerste influencer campagne in de UK

05-08-2025 | 13:45:00
De activatie is de grootste tot nu toe voor het merk in deze markt en richt zich op Gen Z via mode, humor en creator-gedreven content

Influentials breidt uit naar Nordics, Frankrijk en Duitsland

30-07-2025 | 11:24:00
Influentials breidt zijn activiteiten uit naar de Nordics, Frankrijk en Duitsland. De uitbreiding volgt op de introductie van managed campaigns

Sprite zet Jalen Hurts centraal in campagne Obey Your Thirst

30-07-2025 | 10:51:30
Sprite viert dertig jaar Obey Your Thirst en breidt de campagne voor het eerst uit naar American football.

Influencermarketingplatforms groeien naar $216 miljard

29-07-2025 | 14:40:00
Volgens marktonderzoeker Astute Analytica stijgt de markt van 17 miljard dollar in 2024 naar 216,3 miljard dollar in 2033.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.