
Ster Gouden Loeki: finalisten bekend
De Ster heeft de finalisten bekend gemaakt voor de Ster Gouden Loeki. Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota dingen mee voor de Gouden Loeki. Op 14 maart 2023 wordt de Gouden, Zilveren en Bronzen Gouden Loeki bekend gemaakt.
De finalisten zijn in alfabetische volgorde
Alzheimer Nederland met alz…het jouw broertje is? Van Alzheimer Nederland (inhouse)
Calve met Calve Pindakaas 75 jaar van Alfred
Dove met Cost of Beauty van Ogilvy (international)
Heineken met Heerlijk, Helder Hoe je ons ook noemt van Le Pub / Boomerang (Publicis Groupe)
Hema met Kerst van Hotel L’Amour
Interpolis met Mis Niks van WeFilm
Kika met Laat Kinderendromen uitkomen van Joe Public
KPN met Dat is entertainment zoals jij het wilt van Dentsu Creative Amsterdam
Lidl met Magische Feestdagen van BBDO GmbH (Duitsland)
Toyota met Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf van DDB Amsterdam
Totstandkoming Gouden Loeki
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt door 75 procent bepaald door het publiekspanel en voor 25 procent door het Nederlands publiek dat tot en met 10 maart kan stemmen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames
NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal
Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025
Ster: omzetcijfers eerste half jaar 2025 fors gedaald, tv -18,5%
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen
Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in
Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld
[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative
Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong