
Stephanie Broertjes: Efficiëntie door alles in-house
[Marketing Report TV] Managing Director van Bruut over cultuur, creativiteit en klanten
Stephanie Broertjes, Managing Director van Bruut, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over de unieke werkwijze van het creatieve productiehuis, de kracht van hechte samenwerking en het belang van toegankelijkheid en gastvrijheid. Ook blikt ze vooruit op de kansen die de verschuiving naar social content biedt voor bureaus als Bruut.
Productiehuis plus: alles in één team
Bruut onderscheidt zich als creatief productiehuis doordat het volledige traject van strategie tot distributie in-house wordt uitgevoerd. Stephanie Broertjes: “Wat normaal verdeeld is over meerdere bureaus, doen wij allemaal zelf. Daardoor kunnen we echt samenwerken als één team met de klant. Dat zie je terug in het resultaat.”
Sinds het managementteam bestaat uit twee vrouwen, merkt Broertjes een subtiele verandering in dynamiek. “We blijven scherp en professioneel, maar het is tegelijkertijd iets zachter geworden – misschien toch een vrouwelijke touch.”
Toegankelijk en betrokken
Volgens Broertjes is de cultuur van Bruut een belangrijk onderdeel van hun succes. “We betrekken klanten echt bij het proces. Het voelt als een gezamenlijke missie. Veel collega’s werken hier al jaren samen – dat voel je als klant.” Die betrokkenheid wordt breed gewaardeerd in de markt. “Mensen noemen ons soms ‘on-Amsterdams’, omdat we zo toegankelijk zijn.”
Ook hospitality speelt een rol in hoe klanten Bruut ervaren. “Of het nou op kantoor is of op locatie: we ontvangen mensen altijd goed. Dat wordt opgemerkt, en daar zijn we trots op.”
Breed portfolio, trouwe klanten
Bruut werkt voor een breed scala aan klanten – van social content tot tv-commercials. “We zeggen wel eens: van TikToks tot tv-commercials,” vertelt Broertjes. Een van de grote klanten is Lidl, waarvoor Bruut maandelijks tientallen social assets produceert. “Sinds augustus vorig jaar zijn we lead agency social voor Lidl. Een heel fijne samenwerking.”
Daarnaast werkt Bruut aan serieproducties, zoals de YouTube-serie Mentos Grote Prijs, en commercials voor merken als Max en een parfummerk. “Het is heerlijk om zo gevarieerd te werken.”
De markt verandert, Bruut beweegt mee
De markt voor bureaus is niet eenvoudig, erkent Broertjes. “2024 was rustiger. We moesten ons opnieuw bewijzen. Maar 2025 is goed begonnen. Klanten weten ons te vinden.” Een duidelijke trend is de verschuiving van budgetten naar social content. “Waar vroeger drie ton naar een tvc ging, wordt dat nu verdeeld over het jaar en ingezet op social. En dat is precies waar wij goed in zijn.”
De combinatie van creativiteit, efficiëntie en cultuur zorgt ervoor dat Bruut in staat is om flexibel te blijven leveren. “We hebben een supertalentvol team en werken met een vaste groep freelancers. Dat houdt de samenwerking soepel.”
Bekijk de video hier:
Marketing Report TV is powered by Bruut en Abovo Maxlead

Bruut is dé one-stop-shop voor videocontent! Van strategie tot creatie, en van productie tot distributie. Wij doen het! Hoge kwaliteit video, slim en efficient gemaakt voor ieder scherm, dat is onze kracht. Met een hecht team van enthousiaste makers hebben maken we gepassioneerd content voor iedereen.

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.
Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Job Deibel: AI is geen doel maar een transformatietool
Jonathan de Jong: Hoopvolle verhalen maken verschil
Marco van de Lisdonk: YouTube vraagt om precisie en data
Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst
Lodewijk Varossieau: SuperRebel.Agency wordt sterker door fusie
Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen
Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker
Yannick Colastica: Floryn is bondgenoot van de ondernemer
Floris van de Weg: Amsterdam groeiend creatief VML-knooppunt
Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR
Reinier Steures: Creativiteit vraagt om structuur
Pim de Bilde: Virtual production voorkomt verrassingen
Paul Boots: Spelen is creëren bij IRON Films
Gookie Sassen: Minder voorspelbaar, meer impact
Yolanda van Die: Zonder vertrouwen werkt AI niet
Gepubliceerd door: Daan Dekkers