Stefan Niemer: Een sterk team trekt de juiste mensen aan

[Marketing Report TV] Oprichter van WeAchieve over recruitmentmarketing en werkgeversmerken

Stefan Niemer, oprichter van WeAchieve, is van huis uit marketeer met een sterke interesse in psychologie en mensen. Die combinatie bracht hem uiteindelijk in de wereld van recruitment. In gesprek met Peter Wybenga voor Marketing Report TV licht hij toe hoe hij met een traditioneel uitzendbureau begon, dat uitgroeide tot een specialistisch bureau voor employer branding en recruitmentmarketing.

Stefan Niemer: “Zes jaar geleden werden vacatures simpelweg online gezet en nogmaals op Indeed geplaatst als er geen reacties kwamen. Daar zat weinig marketing in.”

Omdat veel vacatureteksten inwisselbaar zijn, besloot Stefan Niemer het anders aan te pakken. Hij begon met het toevoegen van visuele content zoals foto’s en video’s om de bedrijfscultuur te tonen. Die aanpak sloeg aan, en na enkele interim opdrachten ontstond het idee voor WeAchieve. Inmiddels bestaat het bureau drie jaar en telt het vijftien medewerkers.

Focus op techniek en zorg

Hoewel WeAchieve in meerdere sectoren actief is, ligt de focus op de techniek- en zorgsector.

Stefan Niemer: “Elke organisatie is uniek en heeft een eigen verhaal. Toch zien we vaak dat bedrijven zelf hun werkgeversmerk willen versterken door vakinhoudelijke zaken te benoemen die voor professionals vanzelfsprekend zijn. Het gaat juist om de unieke waarden van de organisatie.”

Om die waarden boven tafel te krijgen, werkt WeAchieve met een eigen methode: de Employer Brand Games. Tijdens deze sessies gaan mensen uit verschillende lagen van de organisatie met elkaar in gesprek om te ontdekken wat hen bijzonder maakt.

Stefan Niemer: “Bestuurders realiseren zich dan vaak dat medewerkers vooral werken voor hun collega’s en hun manager, niet voor het logo op het gebouw.”  

De businesscase: besparen op externe inhuur

Een belangrijk aspect van de dienstverlening van WeAchieve is de financiële besparing die het kan opleveren.

Stefan Niemer: “HR wordt vaak gezien als kostenpost. Maar als je rekent wat een uitzendkracht kost, valt het verschil op. Voor iemand met een bruto maandsalaris van 3000 euro betaal je via een uitzendbureau al snel 7500 euro per maand. Dat is 30.000 tot 40.000 euro per jaar extra. Voor bedrijven met tientallen uitzendkrachten zijn die kosten enorm.”

Door een sterk werkgeversmerk te bouwen, helpt WeAchieve organisaties om aantrekkelijker te worden voor potentiële medewerkers – ook voor mensen die niet actief zoeken, maar wél openstaan voor een nieuwe stap.

Stefan Niemer: “Wij zorgen ervoor dat het lijkt alsof de perfecte baan spontaan op iemand afkomt.” 

Bekijk de video hier:

De case benoemd in het interview.

Marketing Report TV is powered by Iron Films en Abovo Maxlead

 

Virtual production heeft een kritische massa bereikt. IRON Films kan je helpen om door de vaak complexe veranderingen te navigeren. In onze studio helpen we je om het te laten werken voor jouw producties. IRON Films biedt een scala aan innovaties in filmproductie. Enkele voorbeelden zijn Camera Tracking, LED-volumes en Motion Control.

Een ruwe schets of een idee is alles wat we nodig hebben om aan de slag te gaan. Werk samen met ons om je ideeën tot leven te brengen en ze om te zetten in een meeslepende filmervaring.

www.ironfilms.nl

 

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Edward Knol: Het onderscheid van Initiative zit in de mensen

17-12-2025 | 10:19:29
Sinds zijn start als Managing Director bij Initiative kijkt Edward Knol met frisse blik naar het bureau en de rol die het speelt in het medialandschap.

Folders zetten 86 procent van lezers aan tot actie

12-12-2025 | 11:37:00
Volgens het onderzoek in opdracht van Spotta leest ruim 90 procent van de Nederlanders van 18 jaar en ouder folders.

Frederique Rote: Waarom deze AI-kerstreclame misging

11-12-2025 | 15:57:00
Waarom vinden we pratende dieren in Pixar-films schattig, maar geeft deze reclame sommige mensen de kriebels? 

Eric Welles: Laten we creativiteit zaaien, geen paniek

10-12-2025 | 08:44:15
In de marketingbranche lijken onrust en doemscenario’s nooit ver weg. AI dat banen overneemt, bureaus die verdwijnen, creativiteit die onder druk staat.

Miljoenste mailing mijlpaal voor Spotta

05-12-2025 | 11:54:47
Na campagnes voor onder meer UberEats, AniCura en EuroParcs introduceert Spotta nu een alles-in-1 oplossing voor adverteerders.

Jeroen Oppatja: Groei door de kracht van creatie & tech

05-12-2025 | 08:33:00
Oppatja vertelt hoe VML in Nederland is opgebouwd, hoe het internationale netwerk dagelijks waarde toevoegt

Martijn Terbruggen: Wissel.nl maakt cadeaubonnen waardevast

04-12-2025 | 10:51:55
Terbruggen vertelt hoe het bedrijf uitgroeide tot marktleider, welke keuzes het maakte in marketing en hoe sportsponsoring een effectieve rol speelt

Mark Veenman: Metro geeft adverteerders een captive audience

01-12-2025 | 14:56:00
In het gesprek met Bas Vlugt vertelt Mark Veenman over het bereik van de metro’s, de kracht van digitale schermen en het vernieuwde buitenreclameonderzoek

The Family 2.0: door fusie ontstond ander type bureau

01-12-2025 | 12:20:00
Het gesprek laat zien hoe creativiteit en gedragswetenschap elkaar versterken en hoe de fusie leidde tot een bureau met een scherpere strategische basis.

Imco van Elk: Marketplaces worden strategisch belangrijk

01-12-2025 | 09:03:54
Tijdens het gesprek vertelt hij hoe marketplaces zijn uitgegroeid tot een volwassen onderdeel van de totale commerciële strategie

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Sjoerd van der Meijden: We maken contentcampagnes schaalbaar

27-11-2025 | 12:07:00
In het gesprek vertelt Van der Meijden hoe het smart content distribution platform Headline ontstond, waarom het redactionele contentcampagnes toegankelijker maakt en hoe zowel publishers als adverteerders profiteren van een transparant en schaalbaar model.

Timo Vrijenhoek: Spotta biedt merken sterk brievenbusbereik

27-11-2025 | 10:01:43
Vrijenhoek ziet dat veel adverteerders nog steeds denken aan het folderpakket, zonder zich te realiseren hoe breed het dienstenaanbod inmiddels is

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.