Snakeware: Digitale kansen bij stijgende btw

[Vodcast] Verhoging btw per 1 januari 2026 dwingt bedrijven tot heroverweging

De aangekondigde btw-verhoging per 1 januari 2026 zet de recreatiesector onder druk. In een tijd van laag consumentenvertrouwen is simpelweg prijzen verhogen geen houdbare optie. Volgens Snakeware ligt de toekomst niet bij de goedkoopste aanbieders, maar bij bedrijven die hun prijsstrategie slimmer inzetten.

Digitale prijsstrategie als groeimotor

Een traditionele kosten-plusmethode voldoet niet meer, stelt Snakeware. Value-based pricing, waarbij de prijs wordt bepaald door de waarde in de ogen van de gast, kan juist kansen bieden. Digitale platforms en slim ingerichte klantreizen spelen hierin een belangrijke rol.

Daarnaast biedt dynamische prijsstelling mogelijkheden om beter in te spelen op bezetting, vraag en externe factoren. Data en automatisering worden zo de motor achter omzet en marges.

Van overnachting naar ervaring

Omdat de btw-verhoging vooral de kale overnachting treft, benadrukt Snakeware het belang van arrangementen en pakketten. Door verblijf te combineren met bijvoorbeeld maaltijden, wellness of activiteiten, wordt de beleving centraal gesteld en neemt de prijsvergelijking af.

Vodcast: strategieën in de praktijk

www.snakeware.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ate van der Meer: Slechts 37% vertrouwt op de AVG

02-09-2025 | 00:00:00
We spreken met Ate van der Meer, CCO van Snakeware, over de aanleiding van het onderzoek en de opvallendste uitkomsten

Consument wil grip op data, transparantie schiet tekort

02-09-2025 | 00:00:00
Uit onderzoek in opdracht van digital agency Snakeware blijkt dat 76 procent van de Nederlanders wil weten in welk land hun data wordt opgeslagen

Ate van der Meer: 80% van je verkeer is géén mens

13-08-2025 | 11:16:00
Waar zoekmachines ooit verkeer en klanten opleverden, zien we nu dat AI-bots nauwelijks waarde teruggeven.

Bereid je met SPARC voor op AI en digitale groei

28-05-2025 | 10:51:35
Veel recreatiebedrijven proberen zich te onderscheiden met acties of lage prijzen, maar échte impact maak je met een sterke merkidentiteit en beleving.

St Jansdal en Snakeware ontwikkelen toegankelijke website

20-05-2025 | 10:19:00
De website richt zich op digitale toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en heldere informatie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.