Snakeware bestaat 30 jaar en viert jubileum in Sneek

Van software in de garage naar digitale maatwerkoplossingen

Digital specialist Snakeware viert op 27 maart zijn 30-jarig bestaan met een theaterevenement in de Veemarkthal in Sneek. Het programma staat in het teken van het thema Shaping the digital world since 1995. Onder de ruim 300 genodigden zijn onder anderen technologie-expert Jarno Duursma en Commissaris van de Koning Arno Brok, die een prominente rol vervult tijdens de avond.

Tijdens het evenement wordt het verleden, heden en de toekomst van het bureau gepresenteerd aan de hand van een zelfgebouwde, levensechte quantumcomputer. Ook de oprichters en eigenaren Hans Hoomans, Johan Nieuwenhuis, Ate van der Meer en Toine Dinkelberg zijn aanwezig.

Van garage naar digitaal bureau

Snakeware begon in 1995 als softwarebedrijf in een garage in Sneek en telt inmiddels meer dan 50 medewerkers. Het bureau werkt met een focus op technologie en langdurige klantrelaties.

In 1999 ontwikkelde het bedrijf een cloudgebaseerd contentmanagementsysteem, destijds vooruitlopend op de markt. Dit systeem, nu bekend als Snakeware.Cloud, vormt nog steeds de basis van de dienstverlening. Het bureau ontwikkelt digitale maatwerkoplossingen voor organisaties in retail, media, zorg en recreatie.

Digitale strategie en datagedreven oplossingen

Snakeware positioneert zich als strategisch partner voor bedrijven die willen groeien in het digitale domein. Onafhankelijkheid, transparantie en betrouwbaarheid vormen de kern van de bedrijfsvoering.

Ate van der Meer, Chief Commercial Officer en medeoprichter: “We blijven gedreven door innovatie en zetten in op digitale groei, samen met onze klanten. Data toegankelijk maken voor zowel mens als machine is essentieel in een wereld die steeds digitaler wordt en wij bewijzen al 30 jaar daar verstand van te hebben.”

Focus op samenwerking en talent

Naast de Friese basis groeit ook de aanwezigheid in de Randstad, met name in Groot-Amsterdam. Snakeware richt zich daar op nieuwe samenwerkingen en zakelijke kansen. Daarnaast investeert het bedrijf in kennisdeling en talentontwikkeling, onder meer via gastlessen op scholen en samenwerking met jonge professionals.

www.snakeware.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Snakeware: AI-chantage

07-10-2025 | 13:38:24
Een poging tot chantage met AI-gegenereerde beelden vormde voor digital agency Snakeware de aanleiding om direct in actie te komen

Snakeware: Digitale kansen bij stijgende btw

19-09-2025 | 11:14:00
In een tijd van laag consumentenvertrouwen is simpelweg prijzen verhogen geen houdbare optie.

Ate van der Meer: Slechts 37% vertrouwt op de AVG

02-09-2025 | 00:00:00
We spreken met Ate van der Meer, CCO van Snakeware, over de aanleiding van het onderzoek en de opvallendste uitkomsten

Consument wil grip op data, transparantie schiet tekort

02-09-2025 | 00:00:00
Uit onderzoek in opdracht van digital agency Snakeware blijkt dat 76 procent van de Nederlanders wil weten in welk land hun data wordt opgeslagen

Ate van der Meer: 80% van je verkeer is géén mens

13-08-2025 | 11:16:00
Waar zoekmachines ooit verkeer en klanten opleverden, zien we nu dat AI-bots nauwelijks waarde teruggeven.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.