Snakeware bestaat 30 jaar en viert jubileum in Sneek

Van software in de garage naar digitale maatwerkoplossingen

Digital specialist Snakeware viert op 27 maart zijn 30-jarig bestaan met een theaterevenement in de Veemarkthal in Sneek. Het programma staat in het teken van het thema Shaping the digital world since 1995. Onder de ruim 300 genodigden zijn onder anderen technologie-expert Jarno Duursma en Commissaris van de Koning Arno Brok, die een prominente rol vervult tijdens de avond.

Tijdens het evenement wordt het verleden, heden en de toekomst van het bureau gepresenteerd aan de hand van een zelfgebouwde, levensechte quantumcomputer. Ook de oprichters en eigenaren Hans Hoomans, Johan Nieuwenhuis, Ate van der Meer en Toine Dinkelberg zijn aanwezig.

Van garage naar digitaal bureau

Snakeware begon in 1995 als softwarebedrijf in een garage in Sneek en telt inmiddels meer dan 50 medewerkers. Het bureau werkt met een focus op technologie en langdurige klantrelaties.

In 1999 ontwikkelde het bedrijf een cloudgebaseerd contentmanagementsysteem, destijds vooruitlopend op de markt. Dit systeem, nu bekend als Snakeware.Cloud, vormt nog steeds de basis van de dienstverlening. Het bureau ontwikkelt digitale maatwerkoplossingen voor organisaties in retail, media, zorg en recreatie.

Digitale strategie en datagedreven oplossingen

Snakeware positioneert zich als strategisch partner voor bedrijven die willen groeien in het digitale domein. Onafhankelijkheid, transparantie en betrouwbaarheid vormen de kern van de bedrijfsvoering.

Ate van der Meer, Chief Commercial Officer en medeoprichter: “We blijven gedreven door innovatie en zetten in op digitale groei, samen met onze klanten. Data toegankelijk maken voor zowel mens als machine is essentieel in een wereld die steeds digitaler wordt en wij bewijzen al 30 jaar daar verstand van te hebben.”

Focus op samenwerking en talent

Naast de Friese basis groeit ook de aanwezigheid in de Randstad, met name in Groot-Amsterdam. Snakeware richt zich daar op nieuwe samenwerkingen en zakelijke kansen. Daarnaast investeert het bedrijf in kennisdeling en talentontwikkeling, onder meer via gastlessen op scholen en samenwerking met jonge professionals.

www.snakeware.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Snakeware: AI-chantage

07-10-2025 | 13:38:24
Een poging tot chantage met AI-gegenereerde beelden vormde voor digital agency Snakeware de aanleiding om direct in actie te komen

Snakeware: Digitale kansen bij stijgende btw

19-09-2025 | 11:14:00
In een tijd van laag consumentenvertrouwen is simpelweg prijzen verhogen geen houdbare optie.

Ate van der Meer: Slechts 37% vertrouwt op de AVG

02-09-2025 | 00:00:00
We spreken met Ate van der Meer, CCO van Snakeware, over de aanleiding van het onderzoek en de opvallendste uitkomsten

Consument wil grip op data, transparantie schiet tekort

02-09-2025 | 00:00:00
Uit onderzoek in opdracht van digital agency Snakeware blijkt dat 76 procent van de Nederlanders wil weten in welk land hun data wordt opgeslagen

Ate van der Meer: 80% van je verkeer is géén mens

13-08-2025 | 11:16:00
Waar zoekmachines ooit verkeer en klanten opleverden, zien we nu dat AI-bots nauwelijks waarde teruggeven.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor D66

07-10-2025 | 09:30:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.