Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon
De Nationale Bioscoopbon zet in de feestmaanden een campagne in die inspeelt op herkenbare cadeaustress. Selmore Creative Agency vertaalt het inzicht dat niet elk cadeau in de smaak valt naar korte, filmische scènes waarin juist de bioscoopbon overeind blijft.
In de campagne staat het moment centraal waarop ontvangers zich afvragen of de gever het bonnetje nog heeft. De Nationale Bioscoopbon presenteert zich daarbij als het cadeau dat mensen wél willen houden.
Cadeaustress als haakje
Veel mensen herkennen het gevoel van goedbedoelde, maar ongewenste cadeaus tijdens de feestdagen. Vanuit dat inzicht positioneert de Nationale Bioscoopbon zich als veilig alternatief: een toegangskaart naar een film in elke bioscoop of elk filmtheater in Nederland.
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie, een filmische setting en een paar veelzeggende blikken moeten voldoende zijn om de boodschap over te brengen. Droge humor speelt daarbij een opvallende rol.
Campagne loopt in bioscoop en online
De campagne richt zich vooral op filmliefhebbers, omdat zij de bioscoopbon volgens de organisatie graag cadeau geven. Zij worden direct in de bioscoop bereikt, waar de uitingen rondom de filmvertoningen te zien zijn.
Daarnaast wordt de campagne doorvertaald naar online kanalen, radio, tv-billboarding en streamingplatforms, om aanwezig te zijn op meerdere contactmomenten in de aanloop naar de feestdagen.
Creatief team achter de campagne
Selmore Creative Agency is als vast bureau verantwoordelijk voor de invulling van de feestdagencampagne. De productie is in handen van StudioStudio, met René Nuijens als regisseur. Aan de filmische uitwerking werken onder anderen Rutger Storm, director of photography, en Gert-Willem Visser, editor bij Ronnie Editing.
Bij de opdrachtgever zijn Robert van Trigt, Brenda Visser en Peter Hoogslag verantwoordelijk voor de campagne aan klantzijde.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur
Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films
Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities
Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht
Tom Stoffels: Pitchen kan zo leuk zijn
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert